آخرین عناوین

دوشنبه 21 دی 1394-12:21 کد خبر:18313

تبلیغات انتخاباتی شروع شده ، مسئولانی که می‌گویند برخورد می‌کنیم، بسم‌الله!!

رفتن به بهارستان با قیمت نزول شأن قانون‌گذاری در مازندران

هشدارهای فراوانی مبنی بر ممنوع بودن تبلیغات انتخابات از سوی مجریان مطرح شده، بدون تعارف تبلیغات انتخاباتی شروع شده ، حال مسئولانی که می‌گویند برخورد می‌کنیم، بسم‌الله.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، کمتر از 50 روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که داوطلبان انتخابات مجلس روش‌های متعدد و متنوعی را برای رفتن به بهارستان و رسیدن به مقام قانون‌گذاری و نظارت در پیش گرفتند و به هر طریقی خود را لایق این مسند می‌دانند.

برخلاف آنچه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره می‌کند و برخلاف آنچه که مجریان انتخابات عنوان می‌کنند، بدون تعارف تبلیغات انتخاباتی شروع شده است، حال مسئولانی که می‌گویند برخورد می‌کنیم، بسم‌الله.

آنچه که براساس تجربه در استان مازندران ثابت شده، بیشتر انتخاب‌ها در این استان و به‌ویژه مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا به‌صورت قبیله‌ای است.

شناخت‌ها چهره به چهره و قوم و خویشی بوده است و احزاب و گروه‌ها نقش چندانی در این زمینه نداشتند، هر چند هم نباید نقش احزاب را نادیده گرفت.

اما ماجراهایی در حال رخ دادن است که نمی‌شود آنها را انتخاباتی ندانست، این روزها نامزدهای مهربان و دلسوز در نقطه نقطه مازندران خیلی زیاد شده‌اند، جایی که این کاندیداها وقت خود را حتی در عروسی‌ها صرف می‌کنند تا برای یک لحظه هم شده چهره ماه‌داماد را ببوسند.

به دیدار گوسفندداران بروند، تا جایی که همین دلسوزان به کشاورزان و دامداران بینوای مازندرانی با دست گرفتن یک روان‌نویس حرف‌های روشنفکرانه بزنند اما خیال مجریان انتخابات راحت، تبلیغات هنوز شروع نشده است.

پادرمیانی برای از سرگیری وصلت دو زوج و حضور پرشور و بی‌حد و حصر در فضای تلگرام و راه‌اندازی کمپین‌ها و کمک به نیازمندان و بیل و کلنگ زدن نیز از همین اقدامات است.

شرکت در انواع و اقسام برنامه‌های فرهنگی و هنری، سرک کشیدن در هر برنامه جمعی تا کوری خواندن اقوام و خویشاوندان آنها که فلانی رأی اول فلان شهر است، همه و همه داستان قانون‌گذارانی است که راه بهارستان را در این مسیر می‌بینند.

فروش صفحات تلگرامی نیز از دیگر مصادیق تبلیغات انتخاباتی است که دیده می‌شود و این شیوه تبلیغاتی به‌گونه‌ای است که افراد با عضوگیری در تلگرام و رایزنی با داوطلبان و یا اسپانسران آنها یک‌شبه می‌خواهند ره 100 ساله را طی ‌کنند، هرچند برای رسیدن به بهارستان، داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید منتظر تأییدیه شورای نگهبان باشند و بدون احتساب این تأیید در شرایط فعلی همچنان باید به انتظار بنشینند.

البته باید تلاش کنند، هرچند بسیاری از این مدیران دلسوز، شیک‌پوش و مهربان از ماه‌ها قبل کفش آهنین پوشیده و سوار بر مرکب برای رأی و بیرون کشیدن اسم خود از مرکب جوهر مردم به هر روستا، شهر، کوچه و پس‌کوچه سر می‌زنند و جالب اینجاست که این بزرگوارانی که قرار است قانون‌گذاری کنند، وعده‌های رنگین اجرایی نیز می‌دهند.

بدون تعارف همه شما فرزندان همین شهر، کوچه و خیابان هستید، کمی هم آرام‌تر و صادقانه‌تر حرف بزنید، برای مشتی رأی نباید خود را ارزان فروخت.

ضرورت داشتن کرسی در مجلس برای بانوان نیز یکی از شگردهای تبلیغاتی است که افراد سعی می کنند رأی نیمی از جامعه را به‌سمت خود بکشانند، در هر صورت تنور انتخابات برای خیلی‌ها داغ شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :