آخرین عناوین

سه شنبه 22 دی 1394-9:23 کد خبر:18316

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت المال عنوان نمود :

سواحل نازیبای مازندران با ساخت و سازهای غیرمجاز

نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت المال عنوان نمود: سواحل مازندران با ساخت و سازهای غیرمجاز نازیبا شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران ، حسین معصوم در جلسه بررسی و رفع مشکلات نوار ساحلی استان مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران به عنوان اولین مقصد گردشگری کشور سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون نفر از هموطنان است خاطرنشان کرد: همه ما باید در جهت حفظ منابع طبیعی و خدادادی این خطه بکوشیم و به مازندران نگاهی ملی و فرا استانی داشته باشیم.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت المال محدود شدن دسترسی عمومی به دریا،ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی،مشکلات مالکیتی و حقوقی مناطق ساحلی،تغییر کاربری اراضی ساحلی،تصرف غیرقانونی اراضی ساحلی توسط برخی از دستگاه های دولتی،استحصال غیرقانونی از دریا،نبود طرح جامع گردشگری ساحلی،مسایل و مشکلات زیست محیطی و... را از مهمترین آسیب ها و چالش های فراروی سواحل 487 کیلومتری استان برشمرد.

وی مجموع ساخت و سازهای غیرمجاز در استان را 586 هزار و 49 متر مربع (58 هکتار) اعلام کرد و گفت که 323 هزار و 289 متر مربع از این ساخت سازها هم اکنون در تملک دستگاههای دولتی است. 

معصوم گفت: مازندران در حوزه ساماندهی و تصرف غیرمجاز و غیرقانونی بیشترین مشکل را در مقایسه با سایر استان های ساحلی دارد.

معصوم درادامه هدف برگزاری جلسه مذکور که با حضور تمامی اعضای کارگروه سواحل و بنادر برگزار شد بررسی جامع و کامل در خصوص تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دریا خزر عنوان و افزود: در جلسه امروز چالشها و مسایل کلی مطرح و تصمیماتی اتخاذ می گردد.

نماینده وزیرراه و شهرسازی گفت: ما برای جلوگیری از تصرف سواحل استان نیاز به کارهای عملیاتی و عزم ملی تمام دستگاههای اجرایی داریم و لازم است وظیفه این دستگاهها را هم در این زمینه سران سه قوه تعیین کنند .

وی پیشنهاد داد: قوای سه گانه باید کارگروهی را در مازندران تشکیل دهند که اختیار کامل برای ساماندهی سواحل داشته باشد و حرف اول و آخر را برای برخورد با متجاوزین بزند.

گفتنی است جلسه بررسی و رفع مشکلات نوار ساحلی استان مازندران با حضورمدیرکل دادگستری استان، دادستان استان، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، مدیرکل محیط زیست استان و جمع کثیری از مسولین ذیربط درسالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :