آخرین عناوین

سه شنبه 22 دی 1394-10:27 کد خبر:18318

طبق بخشنامه وزارت کشور خبرنگاران در جلسات حضور نیابند!!

جلسات استانداری مازندران و جای خالی خبرنگاران!

گویا در عصر ارتباطات ، استانداری مازندران گروه‌های مجازی را به خبرنگاران ترجیح داده که اذعان می‌کند طبق بخشنامه وزارت کشور خبرنگاران نباید در جلسات استانداری حضور یابند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دی‎ماه 94 از نیمه گذشته است، این‎روزها از جشن‎های پیروزی انقلاب، نشست‎های انتخاباتی و کمیسیون‎های مختلف باید خبرهای داغی مخابره شود، اما چند هفته‎ای می‎شود که خبرنگاران مرکز استان به استانداری دعوت نمی‎شوند.

تا یک‎ماه پیش بر روی خروجی سایت استانداری مازندران، زمان برگزاری جلسات به‎خوبی اطلاع‎رسانی می‎شد، اما به یک‌باره این نحوه اطلاع‎رسانی نیز قطع شد و حالا خبرنگاران از جلسات مهم استان به‎ویژه اخبار انتخاباتی، بی‎اطلاع هستند.

هرچند مدیران خبرگزاری‎ها و رسانه‎های مکتوب به هر طریقی شده از مبادی دیگر نسبت به دریافت اخبار اقدام می‎کنند، اما معمولاً حضور خبرنگاران در جلسه، بازتاب خبری بهتری می‎تواند داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران که اذعان می‌کند طبق بخشنامه وزارت کشور خبرنگاران نباید در جلسات استانداری حضور یابند، گویا در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، استانداری مازندران گروه‌های مجازی را به خبرنگاران ترجیح داده و با راه‎اندازی یک گروه تلگرامی و کانال خبری، بهتر دیدند که خودشان اخبار را آماده و اطلاع‎رسانی کنند، شاید آنها می‎خواهند نخستین رسانه‌ای باشند که اخبارشان به اطلاع وزارت کشور می‎رسد!

از یک‎طرف باید به‌سرعت و دقت مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران که یکی از روابط عمومی‎های موفق در میان استانداری‎های کشور است، آفرین بگوییم و از طرفی نیز باید بابت دعوت نکردن او از خبرنگاران به جلسات مهم به‎ویژه نشست‎های مربوط به ستاد دهه فجر و انتخابات که در این شرایط از اهمیت زیادی برخوردار هستند، گلایه داشته باشیم.

هم‎زمان با این تصمیم روابط عمومی، به نگهبانی استانداری مازندران نیز سپرده شده که تلفن همراه خبرنگاران را هنگام ورود به ساختمان استانداری به امانت بگیرند و تنها در مواردی که جلسات برگزار می‎شود، اجازه وارد شدن با گوشی همراه را دارند!

به‌نظر می‎رسد مدیر روابط عمومی استانداری مازندران می‎خواهد خبرنگاران این استان تحت تدابیر شدید امنیتی باشند!

پیگیری خبرنگاران نیز درباره چرایی دعوت نشدن آنها به جلسات مهم استانی دراستانداری مازندران به این جمله از سوی مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران ختم شد که وزارت کشور اجازه حضور خبرنگاران به جلسات را از ما گرفته و من هم تابع قانون هستم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که خبرنگار فارس در تماس با یکی از معاونان استاندار مبنی بر این مسئله اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: خودم هم درچندین جلسات تا انتهای جلسه منتظر حضور خبرنگاران بودم که این مسئله محقق نشد.

دعوت نشدن و راه ندادن خبرنگاران به جلسات استانداری مازندران به همین‌جا ختم نشد و ممانعت از حضور خبرنگاران در جلسه بررسی وضعیت مسکن مهر بابل نیز یکی دیگر از جلساتی بود که با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار شد و هر چند که بنا بود خبرنگاران در این نشست حضور یابند، در زمان پایانی آغاز جلسه از حضور خبرنگاران ممانعت به‌عمل آمد.

با توجه به اینکه حدود 75 روز به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است، امیدواریم که استانداری مازندران در این زمینه تغییر رویه دهند و همچنان تابلوی STOP را برای حضور خبرنگاران به جلسات مهم استانی نشان ندهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :