آخرین عناوین

چهارشنبه 23 دی 1394-23:21 کد خبر:18334

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

فوت 579 مازنی در تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماهه امسال تلفات جانی تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته و ۵۷۹ نفر جان خود از دست داده‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط‌عمومی اداره ‌کل پزشکی قانونی‌ مازندران،علی عباسی با بیان اینکه 579 نفر در 9 ماهه امسال در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه سال قبل 594 نفر بوده سه درصد کاهش داشت.

وی، میزان تلفات تصادفات رانندگی را درحوزه برون شهری 410، درون شهری 138 و راه روستایی 31 نفر بیان کرد و افزود:این تعداد در مدت مشابه سال قبل در حوزه برون شهری 404، درون شهری 154و راه روستایی 36 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: ساری با 107، بابل با 81، آمل با 78‌نفر بیشترین فوتی و رامسر با 6، عباس آیاد با 9 ، فریدونکنار با 10 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه در تصادفات احتمال آسیب‌های نخاعی می‌تواند منجر به فلج و یا حتی مرگ شوند تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی و کیسه هوا می‌تواند به طور چشمگیری این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی افزود:سرعت زیاد مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای بوده در حالی که بستن کمربند ایمنی و استفاده از کیسه هوا در پیشگیری از آسیب‌ها بسیار سودمند است.

کاهش سرعت، عامل مهم‌تری است چرا که در سرعت‌های بالا مغز نمی‌تواند به درستی تصمیم بگیرد و واکنش سریعی انجام دهد.

عباسی بیان کرد: هنگام تصادفات معمولا سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خون‌ریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموما سبب مرگ فرد می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :