آخرین عناوین

پنجشنبه 24 دی 1394-11:42 کد خبر:18340

رئیس پلیس فتا استان مازندران بیان کرد:

خودکشی پدری به خاطر بی آبرویی دخترش در تلگرام

شخصی که اقدام به تهدید و اخاذی زنی جهت انتشار تصاویر شخصی اش در شبکه اجتماعی تلگرام نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران اعلام نمود: در پی شکایت زنی به هویت معلوم به پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه بنده در شبکه اجتماعی تلگرام با پسری آشنا شدم و طی برقراری یک دوره رابطه دوستانه، وی اعتماد خود را نسبت به من جلب نمود و من نیز به خاطر اعتمادی که به وی داشتم عکس های شخصی ام را برایش ارسال نمودم.

سپس وی مرا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ام نمود و در قبال آن از بنده درخواست مبلغی نمود، من نیز از ترس آبرو خود چند عدد شارژ تلفن همراه برایش ارسال نمودم و موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم، از این رو برادرم با وی تماس گرفته و وی را تهدید نمود تا عکس هایم را حذف کند اما او تمام عکس های شخصی ام را در گروه خانوادگی ما در شبکه اجتماعی تلگرام پخش کرد و به همین علت کل اعضای خانواده ام عکس های بنده را مشاهده نمودند به حدی که پدرم به خاطر انتشار عکس هایم اقدام به خودکشی نمود ، از این رو تقاضای رسیدگی  به پرونده را دارم.

ایشان در ادامه افزودند : پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با تحقيقات گسترده و اقدامات ويژه كارشناسان سرانجام متهم شناسايي گشت.

سرهنگ محمدنژاد در ادامه افزود : کارآگاهان پلیس فتا مازندران با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار نمودند.

متهم در تحقيقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با شاکيه آشنا شدم که از طرف وی پيشنهاد دوستي برايم ارسال شد و بنده نیز قبول کردم، بعد از مدتي وي تصاوير خود را برايم ارسال نمود و بعد از مدتی برادرش با من تماس گرفت و ضمن تهدید درخواست حذف تصاوير را نمود که من نیزعصباني شدم و تصاوير را در گروه خانوادگی شاکیه انتشار دادم،همچنین از شاکیه درخواست وجه نمودم که ایشان در چندین مرتبه برای من شارژ ارسال نمود.

ایشان در پایان فرمودند: با بررسی سیستم های رایانه و مخابراتی متهم توسط کارشناسان پلیس فتا مازندران تعدادی از عکس های متعلق به شاکیه کشف گردید و در نهايت پرونده به همراه متهم موصوف به دادسرا اعزام و براي آنان قرار متناسب صادر گرديد.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد :

*فراموش نکنید افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارید.

*از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتيكه شخصي براي آنها مزاحمت ايجاد مي نمايد از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب ورزيده و این ایجاد مزاحمت را به پلیس فتا گزارش نمایند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :