آخرین عناوین

پنجشنبه 24 دی 1394-17:4 کد خبر:18344

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری:

آغاز صادرات نفت سفید به عراق

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از آمادگی کامل برای صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از آمادگی کامل برای صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: با توافقات انجام گرفته با پیمانکار و خریدار عراقی، صادرات نفت سفید به کشور عراق آغاز شد.

مدیر شرکت منطقه ساری با بیان اینکه ذخیره‌سازی مناسب نفت سفید برای صادرات به عراق وجود دارد خاطرنشان کرد: شرکت پخش منطقه ساری توانایی صادرات نفت سفید به میزان روزانه 1 تا 3 میلیون لیتر را دارد.

طالبی از پتانسیل بالای کشور عراق برای واردات نفت سفید گفت و افزود: طبق قرارداد صورت گرفته در این مرحله، میزان17میلیون لیتر نفت سفید به کشور عراق صادر می‌شود.

وی افزود: فرآورده‌های نفتی صادراتی ما از کیفیت مناسب برخوردار بوده و در زمینه  صادرات سوخت استاندارد مشکلی نداریم.

حسینعلی طالبی به همکاری نهادها و ادارات مختلف برای صادرات نفت سفید به عراق اشاره و تاکید کرد: با کمک و همکاری اداره گمرک، نیروی انتظامی، راه و ترابری، نهاد نظارت بر صادرات و واردات امور بین الملل و ستاد اجرایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مسیر صادرات نفت سفید به کشور عراق هموار شد.

این مسئول شرکت نفت منطقه ساری از تمهیدات اندیشیده شده در تسهیل صادرات این فرآورده نفتی خبرداد و گفت: اجاره پارکینگ برای اسکان ماشین های حمل سوخت، تبدیل مخازن ذخیره به نفت سفید،لوله کشی بیش از 400 متر از مخازن به محل بارگیری و تقویت الکتروپمپ‌های بارگیری از کارهای مهمی بود که برای تسریع در بارگیری سوخت نفت سفید و تسهیل در صادرات آن انجام شد.

طالبی خاطرنشان کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه علاوه بر سودآوری و ارزآوری برای کشور باعث ایجاد پیوند و روابط سیاسی مسالمت آمیز با کشورهای دیگر می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ایجاد اشتغال برای بسیاری از رانندگان ماشین های حمل سوخت را از دیگر فایده‌های صادرات فرآورده‌های نفتی به دیگر کشورها دانست و تصریح کرد: با انجام این کار، زمینه حرکت و پویایی و رشد اقتصادی کشور فراهم می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: کشور ایران با توجه به دارا بودن ذخاير بزرگ نفت و گاز، موقعيت جغرافيايي ویژه به خاطر نزديكي به بازارهاي مصرف كشورهاي همسايه و دسترسي به آب‌هاي بين‌المللي و تنوع فرآورده هاي نفتي توليدي، شرایط ممتازی برای صادرات فرآورده هاي نفتي دارد.

حسینعلی طالبی افزایش صادرات به‌ویژه از راه خشکی را از برنامه‌های مهم شرکت عنوان کرد و افزود: با افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی از راه خشکی، قاچاق و عرضه خارج از شبكه سوخت کاهش می‌یابد.

وی همچنین از برنامه‌های شرکت منطقه ساری برای صادرات نفت‌گاز به کشورهای همسایه خبر داد و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته مقادیر زیادی نفت‌گاز به کشور افغانستان صادر شده و این روند ادامه خواهد یافت.

مدیر شرکت منطقه ساری با اشاره به اینکه روزانه از 1 تا 3 میلیون لیتر نفت‌گاز به افغانستان صادر می‌شود تصریح کرد: از زمان شروع صادرات سوخت به افغانستان تا کنون 15 میلیون و 300هزار لیتر سوخت به کشور افغانستان صادر شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :