آخرین عناوین

دوشنبه 28 دی 1394-9:38 کد خبر:18360

مدیر امور آب و فاضلاب شهری نکا خبر داد:

اصلاح و توسعه 2هزار متر شبکه آبرسانی در 9 ماهه امسال

مدیر امور آب و فاضلاب شهری نکا از اصلاح و توسعه شبکه به میزان 2هزار متر طی 9 ماهه امسال با مشارکت مردم خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، مسعود حسن پور گفت: امور آبفاشهری نکا با داشتن 15 هزار و 795 مشترک و 25هزار آحاد از طریق 181 کیلومتر شبکه آبرسانی با دوباب مخزن 5هزار متر مکعبی و 9 حلقه چاه آبرسانی به مشترکین این شهر را بر عهده دارد.

وی، با اشاره به حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی 60 لیتر در ثانیه  و احداث  اتاقک چاه و اجرای600 متر خط انتقال لوله با اعتبار ی بالغ بر 8هزار میلیون ریال ، گفت: این طرح در راستای رفع کمبود آب در هفته دولت به بهره برداری رسید.

حسن پور، از تجهیز دو حلقه چاه  و حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث خط انتقال به طول 4200 متر در شهر نکا خبر داد و افزود: این طرح نیز با اعتبار 30 میلیارد ریال با 40 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

مدیر امور آب وفاضلاب شهری نکا، ادامه داد: بهره برداری از مخزن 2هزار متر مکعبی در ارتفاعات جاده سیمان برای رفع کمبود فشار آب مناطق طالب آباد، عباس آباد، حسن آباد و مهرآباد با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی، از شست وشوی مخازن 5 هزار متر مکعبی زون 1و 2 در راستای افزایش کیفی  آب شرب در دی ماه سال جاری خبر داد و اظهارداشت: امور آب و فاضلاب شهری نکا به منظور نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب مشترکین این شهر طی سال جاری تاکنون 1800 مورد تست سنجش کلر ، 270 آزمون میکروبی و 40 مورد آزمایش شیمیایی بر روی مخازن، منابع و شبکه توزیع آب انجام داده است.

حسن پور ادامه داد: هر ساله به منظور اجرای برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در تجهیزات و تاسیسات آبرسانی و جلوگیری از هر گونه خسارت در خطوط انتقال آب و مخازن و منابع تامین آب شرب تلاشهای زیادی توسط این امور صورت گرفته است به طوری که الکتروپمپ چاه شماره 3 و 6 این امور با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال تعویض شد که این امر منجر به افزایش توان تامین آب به میزان 30 لیتر در ثانیه شده است.

مدیرامور آب وفاضلاب شهری نکا به اصلاح و توسعه شبکه به میزان 2هزار متر طی 9 ماهه امسال با مشارکت مردم اشاره و تصریح کرد:در 9 ماهه سالجاری با صرف هزینه ای بالغ بر 275 میلیون ریال ، 400 فقره کنتور معیوب تعویض، 60 فقره استانداردسازی انشعاب و 10 فقره جمع آوری انشعاب غیر مجاز صورت گرفت که تمامی این موارد منجر به کاهش هدر رفت  5 درصدی آب شده است.

حسن پور، در ادامه سخنانش از اتمام مرحله اول مطالعات طرح اجرای فاضلاب در شهر نکا با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال خبر داد و گفت: مرحله دوم مطالعات نیز با پیگیری مسئولین به زودی عملیاتی می شود.

وی، در خصوص رفع مشکل افت فشار آب مشترکین مناطق بالادست و مرتفع، اظهار داشت: در راستای رفع این مشکل با تامین اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال با انتخاب مشاور،کار مطالعاتی بر شبکه توزیع و مخازن ذخیره در دستور کار قرار دارد تا با احداث یک باب مخزن 5هزار متر مکعبی جدید در کد ارتفاعی بالاتر از مخازن موجود بخش عمده ایی از مشکلات زون بندی شبکه توزیع برطرف شود.

حسن پور، در بخش دیگری از سخنانش، صرفه جویی در مصرف آب را  وظیفه همگانی و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تمامی فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب در بخش مدیریت مصرف آب زمانی محقق و اثر بخش خواهد بود که شهروندان نیز به اهمیت این ماده حیاتی پی برده و با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، از اسراف پرهیز و با صرفه جویی در مصرف آب از آن برای نسلهای آینده حفاظت نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :