آخرین عناوین

دوشنبه 28 دی 1394-19:0 کد خبر:18364

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار خبر داد:

تایید ۲۰ مورد آنفلوآنزا و مرگ یک فریدونکناری

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار از تایید ۲۰ مورد مثبت و مرگ یک شهروند فریدونکناری بر اثر بیماری آنفلوآنزا در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد نصرتی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی فریدونکنار در این شهرستان، اظهار کرد: نخستین‌بار بحث شیوع بیماری آنفلوآنزا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در تابستان امسال مطرح شد و تا به امروز نیز نسبت به دیگر نقاط استان از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

وی افزود: با شروع شیوع بیماری آنفلوآنزا در مازندران 74 مورد نمونه‌برداری در سطح شهرستان فریدونکنار از بیماران مشکوک در منطقه داشتیم که در بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار نمونه‌برداری شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: 20 مورد در این نمونه‌برداری‌ها مثبت شدند که 11 مورد اهل و ساکن شهرستان فریدونکنار بودند و 9 نفر نیز ساکن شهرهای آمل، سرخ‌رود و بابلسر بودند.

نصرتی ادامه داد: در این میان دو مورد فوتی داشتیم که البته یک نفر فریدونکناری و دیگری بابلسری بوده و باید اذعان داشت که هر دو نفر دچار دیابت بودند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان برای تحقق اهداف ترسیمی در جلسه‌های کارگروه، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی سلامت، بهداشت و درمان در بیمارستان، اداره بهزیستی، آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج و مدارس برگزار شده است.

نصرتی خاطرنشان کرد: تهیه پمفلت و تراکت‌های آموزشی برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و نیز جزوات آموزشی برای بهورزان خانه‌های بهداشت انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه اجرای معاینات پزشکی عوامل زیان‌آور در دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار ادامه می‌یابد، گفت: با اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیط کار، مشاغل مشمول مشاغل سخت مشخص می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :