آخرین عناوین

پنجشنبه 1 خرداد 1393-0:50 کد خبر:187

سخنگوی سازمان نظام مهندسی مازندران خبر داد

اجرای 13 برنامه راهبردی در نظام مهندسی ساختمان مازندران

سخنگوی سازمان نظام مهندسی مازندران از اجرای 13 برنامه راهبردی نظام مهندسی ساختمان مازندران از طریق روابط عمومی این سازمان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی مازندران، یاسر رضازاده در هفتادو سومین جلسه هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران که به مناسبت قدردانی از پرسنل روابط عمومی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین برنامه روابط عمومی بر اساس برنامه و بودجه پیشنهادی هیئت مدیره در سال 89 تدوین شد.

وی تصریح کرد: از زمان حضور روابط عمومی در این سازمان نتایج مطلوبی حاصل شد و بسیاری از برنامه‌های راهبردی سازمان از طریق روابط عمومی اطلاع‌رسانی شد.

سخنگویی روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به برنامه‌های اجرا شده این سازمان در سال 92 افزود: 13 محور برای روابط عمومی تدوین شد.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء دانش کارکنان روابط عمومی، کارکنان سازمان و دفاتر نمایندگی، ارتقاء روابط عمومی درون سازمانی و برون سازمانی، ارتقاء جایگاه رابطین خبری در برنامه های سازمانی، حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک و ارتقاء سایت سازمان، تقویت نقش و جایگاه مهندس و سازمان در سطح جامعه، فرهنگ سازی مقررات ملی ساختمان و ضوابط و شهرسازی از برنامه‌های پیگیری شده در سازمان بود.

رضازاده با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین فعالیت‌های روابط عمومی است، اظهار داشت: برای  توسعه ابزارهای اطلاع‌رسانی در جهت انعکاس بهینه عملکرد سازمان وب سایت و خبرنامه سازمان با ساختار و فرمت جدید راه‌اندازی شد.

وی افزود: تولید متوسط روزانه یک خبر، انتشار 200 اخبار در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های استان، درج 390 خبر و اطلاعیه در وب سایت سازمان، درج 12 هزار تیزر شعارهای مقررات ملی ساختمان در رسانه‌های استان، تهیه و تدوین انیمیشن با محوریت مقررات ملی ساختمان، گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه استانی، برگزاری میزگرد خبری و انجام مصاحبه در شبکه استانی، برگزاری گفت‌وگوی رادیویی، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی به متراژ 3 هزار متر مربع در سطح استان و برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و سمینارها از اهم فعالیت‌های روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان است.

در ادامه این مراسم  دکتر اصفهانی زاده عضو هیأت مدیره سازمان ضمن تقدیر و تشکر از کارکرد پرسنل روابط عمومی اظهار داشت: در بخش آموزش کارکنان برگزاری کارگاه های آموزشی دبیری جلسات برای آن دسته از کارکنان که دبیر گروه های تخصصی و کمیسیون ها را عهده دار هستند و آشنایی به این امر ندارند و می تواند افزایش راندمان جلسات را بهمراه داشته باشد.

وی افزود :در گذشته روابط عمومی با اعضای هیأت مدیره رابطه نداشت ولی اکنون تعامل سازنده ای فی مابین روابط عمومی با هیأت مدیره صورت گرفته است .

مهندس گران در ادامه اظهارداشت :در بخش فرهنگ سازی و تبلیغات فضای بین شهری اقدامات خیلی خوب صورت گرفت ولی داخل شهر اقدامی صورت نگرفت این در حالیست که فضای بسیار خوبی در شهرها برای فرهنگسازی  7 رشته ساختمانی وجود دارد .  

وی افزود: با توجه به اهمیت ارتباط میان مهندسان جهت تبادل اطلاعات و تجارت با افزودن تالار گفتگو در وب سایت سازمان می توان این امکان را برای مهندسان فراهم نمود .

مهندس محمدی تاکامی عضو دیگر هیأت مدیره سازمان نیز گفت: نیاز سازمان به روابط عمومی بسیار زیاد است و باید از نظر تشکیلاتی و چارتی تغییراتی در جهت ارتقاء کارکرد روابط عمومی مطابق با نیازهای روز ایجاد نمائیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ابزارهای نظر سنجی باید مهیا گردد اظهار داشت: نظرسنجی ابزار بسیار مطلوبی جهت آگاهی از نظرات و پیشنهادات جامعه هدف  در خصوص تصمیمات هیأت مدیره و همچنین بکارگیری این نظرات در اتخاذ تصمیمات می باشد.

مهندس محمدی افزود: باتوجه به اینکه امور ورزشی و آموزش  و ارزیابی پرسنل بلاتکلیف هستند و با توجه به ماهیت وجودی روابط عمومی می توان این کارها را به روابط عمومی سپرد.

وی اظهار داشت :نظر به اینکه سازمان رویکردهای جدیدی در راستای اجرای قانون اتخاذ نموده است که تشکیل کمیسیون سوانح ، صدور شناسنامه فنی ملکی از جمله این اقدامات می باشد لذا با فرهنگ سازی عمومی می توان سریعتر به نتایج مورد نظر دست یافت.

دکتر فیروزیان عضو هیأت مدیره سازمان با بیان  اینکه روابط عمومی قلب تپنده سازمان می باشد اظهار داشت :در هر ساختاری روابط عمومی می تواند آن مجموعه را به عرش و یا به فرش برساند.

وی افزود: باید نگاه به روابط عمومی وسعت داده شود و فضای مجازی فرصت کار بسیار زیاد دارد و باید با توجه به پتانسیل های موجود در جامعه مهندسی استان باید ابزارهایی نظیر نظرسنجی وتالار گفتمان را به وب سایت سازمان افزود وتشکیل کارگروه در این بخش می تواند راهگشا باشد.

مهندس ساروی بازرس هیأت مدیره سازمان گفت: باتوجه به اهمیت وظایف عملکرد بازرسین و شورای انتظامی باید اطلاع رسانی در این بخش ها پررنگ تر شود.

وی با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی در استان اظهار داشت:بکارگیری  تابلوهای تبلیغاتی در استان در فرهنگ سازی نقش بسزایی دارد لذا باید استفاده از این تابلوها فراگیر تر شود.

دکتر رمضانپور عضو دیگر هیأت مدیره سازمان اظهار داشت: روابط عمومی در نظام مهندسی از سال88 شروع شد و خیلی خوب پیشرفت کرد .

وی گفت:به منظور گسترش فضای اطلاع رسانی سازمان باید پرسنل دفاترنمایندگی با حفظ سمت به عنوان رابط خبری اتخاب شوند تا بتوان اخبار دفاتر را نیز به نحو مطلوب انتقال دهیم  و تا با اطلاع رسانی بهینه مأموریت روابط عمومی محقق شده و سازمان را به جایگاه اصلی خود برسد.

مهندس تورج نائیج پور رئیس نظام مهندسی ساختمان نیز ضمن تشکر از پیشنهادات ارائه شده از راه اندازی سامانه نظرسنجی خبر داد و گفت :با توجه به اهمیت نظرسنجی قرارداد این سازمان صبح امروز منعقد شد .

وی افزود: به منظور ساماندهی مناسب رابطین خبری نشستی با این پرسنل صبح روز شنبه 3 خردادماه در محل سازمان برگزار خواهد شد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به جایگاه روابط عمومی اظهار داشت : روابط عمومی سازمان نقش مشاور رئیس سازمان را ایفا می نماید .

گفتنی است در این مراسم گفتگوی تلفنی فی مابین مهندس نائیج پور ودکتر کاظمی دینان  استاد برجسته ارتباطات صورت گرفت .

دکتر کاظمی دینان در این گفتگو ضمن تبریک  و گرامی داشت روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت:در عصر کنونی ارتباطات اهمیت ویژه ای دارد و بدون ارتباطات نمی توانیم  به زندگی اجتماعی ادامه بدهیم و به اهداف خود برسیم و سازمانها اگر روابط عمومی را قبول نداشته باشند به اهداف خود دست نخواهند یافت.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس از زحمات پرسنل روابط عمومی تقدیر و تشکر شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :