آخرین عناوین

پنجشنبه 1 خرداد 1393-0:53 کد خبر:188

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران خبر داد:

ساخت بیش از 3 هزار و 800 کلاس درس مازندران با مشارکت مردم

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران گفت:بیش از 3 هزار و 800 کلاس درس مازندران با مشارکت 100 درصد مردمی ساخته شد.

 


به گزارش خزرخبر، شیرزاد از وجود 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد و گفت: مازندران در مشارکت خیران مدرسه‌ساز از استان‌های برتر کشور است.

 مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با اشاره به این که شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان بعد از جشنواره‌های شهرستانی در مرکز استان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزاری می‌شود، افزود: اول خرداد اردوگاه دانش‌آموزی بادله میزبان خیران مدرسه‌ساز استان است.

 این مسئول خیران مدرسه‌ساز را یار و یاور همیشگی نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: جشنواره خیران مدرسه‌ساز زمینه تشویق و ترغیب خیران را به امر مدرسه‌سازی بیشتر می‌کند.

 شیرزاد با اعلام این که رویکرد امسال جشنواره ترغیب خیران مدرسه‌ساز به سمت تکمیل پروژه‌های دولتی در استان است، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های اعتبار دولتی خیران مدرسه‌ساز پروژه‌های آموزشی که کمتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تکمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های جدید آموزشی از سوی نوسازی مدارس استان انجام‌ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره آموزشی از طریق مشارکت خیران صورت می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اظهار داشت: 6 هزار پروژه نیمه کاره آموزشی در سطح کشور وجود دارد که سهم مازندران 224 پروژه نیمه تمام دولتی است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه جشنواره شانزدهم خیران مدرسه‌ساز استان نمایشگاهی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برپا می‌شود، افزود: خیران مدرسه‌ساز استان می‌توانند برای تکمیل پروژه‌های آموزشی در این نمایشگاه انتخاب کنند.

شیرزاد سامانه الکترونیکی نوسازی مدارس کشور را از دیگر ابزارهای معرفی و جذب خیران مدرسه‌ساز کشور دانست و گفت: خیران مدرسه‌ساز با وارد شدن در سایت می‌توانند حمایت‌های خود را در بخش مدرسه‌سازی اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون خیر مدرسه‌سازی یک پروژه که آن هم سالن ورزشی در استان بود را از طریق سایت خیران مدرسه‌ساز کشور انتخاب کرد.

 

شیرزاد با اشاره به اینکه نخستین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در سال 77 برگزار شد، گفت: تاکنون 680 مدرسه مازندران با مشارکت خیران احداث شد.

وی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 800 کلاس درس مازندران از طریق 100 درصد مردمی و مشارکتی ساخته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اضافه کرد: از ابتدای جشنواره خیران مدرسه‌ساز در مازندران بیش از 540 قطعه زمین معادل یک میلیون و 600 مترمربع زمین اهدا به امر مدرسه‌سازی اهدا شد.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز مازندران تاکنون متعهد به 273 میلیارد تومان اعتبار برای امر مدرسه‌سازی در استان شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون 255 میلیارد تومان آن محقق شد.

شیرزاد از فعالیت بیش از 2 هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد و گفت: مشخصات 780 نفر از خیران مدرسه‌ساز مازندران در سامانه به ثبت رسید که از این تعداد 106 نفر زن، 613 نفر مرد و 61 مورد از خیران حقوقی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 99 پروژه آموزشی استان نیمه تمام است و با مشارکت خیران به پایان می‌رسد، افزود: این تعداد شامل 502 کلاس درس در زیر بنایی به مساحت 82 هزار مترمربع را شامل می‌شود که برای تکمیل 27 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :