آخرین عناوین

جمعه 2 خرداد 1393-0:34 کد خبر:189

دلم می خواهد برگردم، اگر شرایط مساعد باشد

ماساژ‌درمانی یکی از رشته های ورزشی است که از قدیم الایام بوده وهمراه پیشرفت علم همواره  رو به جلو حرکت  کرد و امروز در دنیا از اهمیت بالایی در ورزش ، درمان ، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال برخوردار است .


به گزارش خزرخبر،کشورهای بسیاری چون چین و هند و تایلند و...  با دارا بودن شرایط جغرافیایی و طبیعی و برخوردار از جنگل و دریا چون ایران با گسترش و ترویج این رشته درمانی ورزشی سالانه میلیون ها تومان درآمد ارزی وارد کشورشان می کنند در حالی که این رشته در ایران هنوز از جایگاه خاصی برخوردار نیست و علاقه مندان به آن از صنفی برخوردار نیستند ،این ها را محمد براری ماساژو مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان  در گفتگو با خزرخبر عنوان می کند و از سختی ها و مشقاتی که در رسیدن به جایگاه فعلی اش  داشته  میگوید .

از زمانی می گوید که به خاطر دریافت 500 تومان حق الزمه ماساژی که می داد مورد انتقاد خانواده اش بود تا به امروز که درآمد بالایی دارد موجب افتخار و غرور خانواده است،  براری از سختی هایی گفت که طی 15 یا 16 سال به بهای علاقه اش به ماساژ داد و در طول این راه دراز که اول بار یک دوست تهرانی متوجه قدرت درونی و نیروی خلاقش در ماساژ شد، از علاقه ای گفت که سالهای سال مشقات رنج و تحمل سختی را امروز با رسیدن به جایگاهی از توان و تجربه و جایگاهی که حق اش است،اما با همه اینها دلش مهر وطن دارد و در شرایط مساوی با جایگاهی که امروز در جمهوری آذربایجان دارد حاضر است که برگردد.

محمد براری ماساژ‌درمانی را علمی دانسته که در طول تاریخ همیشه همراه مردم بوده است و همه تمدن‌ها از این روش روشی برای درمان و حتی تمدید قوا، کاهش اظطراب، رفع خستگی. استفاده می‌کردند.

وی ‌ میگوید: ماساژدرمانی با پیشرفت علم پزشکی، شکل و شمایل نوینی به خود گرفت و علی‌رغم اینکه از روشهای طب  در طب نوین به فراموشی سپرده شد‌‌‌‌، اما ماساژ‌درمانی توانست با تغییر شکل دادن و به روز شدن‌‌‌‌‌، باقی بماند و تحت عنوان ماساژ درمانی هنوز هم منشأ بسیاری از درمان‌های فیزیکی باشد .

 محمد براری مازندرانی است که ماساژ درمانی را به صورت علمی و تجربی آموخته و با فرا گیری دوره های آموزشی این رشته در جنوب شرق آسیا اکنون به شهرت جهانی رسیده و هم اکنون درکسوت ماساژور تیم کشتی فرنگی آذربایجان در حال فعالیت است .

براری متولد 1352 اهل  سوادکوه فارغ التحصیل مدیریت آموزشی  از دانشگاه علامه  تهران است که امروز توانسته به گوشه ای کوچک از آرزوهای بزرگش با افتتاح یک کاینیک ماساژدرمانی با حمایت مدیر آژانس معراج در دل مجموعه معراج با اشتغالزایی ده نفر دست یابد. عشق و علاقه ام انگیزه ماندن در ماساژ بود،ماساژدرمانی فرصتی بزرگ در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال است .

ماساژور مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان با علمی که در این رشته در پس تلاش و تجربه کسب کرد با پیشنهاد به استاندار مازندران، شهردار ساری و مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از آمادگی برای همکاری در سواحل مازندران به ویژه ساری سخن گفت و افزود: با طراحی و اجرای طرح هایی می توان از ظرفیت ماساژورهای محلی علاوه بر ایجاد شغل توریسم و گردشگر جذب منطقه کرد و درآمدزایی داشت.

وی گفت: اگرچه حدود 16 سال در کشور خود در لیگ های کشتی و جاهای مختلفی چون تیم فوتبال سایپا و نساجی قائمشهر ، لیگ کشتی گاز و..  به ماساژدرمانی پرداخته ولی قول های مساعد مسولین  در پرداخت حق الزحمه ام که خیلی می باشد عملی نشد وامروز که از جایگاه و ارزش بالایی به همت جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی کشتی فرهنگی جمهوری آذربایجان برخوردارم اما چون هر ایرانی با مهر وطن در صورت مساعد بودن شرایط دلم می خواهد که برگردم.

براری شروع به کار در رشته ماساژوری را با تشویق فردین معصومی و بهنام طیبی  کشتی گیران  تیم ملی عنوان کرد و گفت : این  دو نفرسکوی پرتاب من به سوی موفقیت در این رشته  بوده اند.

 محمد براری افزود : پس از راه یابی به کادر تیم ملی کشتی آزاد ایران  نزدیک به  سه سال در تیم ملی  به عنوان ماساژور فعالیت کردم اما علا رغم تلاشها و اعلام رضایت کادر تیم از فعالیت من هیچ دست مزدی به من پرداخت نگردید .

وی از بی مهری که تیم ملی کشتی آزاد در این مدت به او کرده ابراز تاسف کرد و افزود : این رشته اکنون در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای توریستی  و گردشگر پذیر به عنوان یک منبع در آمد و ارز آور اقتصادی پذیرفته شده و بنگاههای زیادی برای اشتغال زایی و کسب در آمد برای این رشته مشغول به فعالیت هستند در حالی که در ایران این رشته هنوز به عنوان یک رشته و یک شغل پذیرفته شده نیست .

این ماساژور تیم ملی کشتی آزاد جمهوری آذربایجان گفت: علارغم بی مهری هایی که شد جمشید خیر آبادی سر مربی تیم کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان ، زمانی که در 2010 به عنوان ماساژور تیم ملی فرنگی و آزاد رفته بودم با دیدن کارهای من و اطلاع از سوابق فعالیت من در تیم ملی بعد از المپیک لندن با پیشنهاد قرار داد مالی خوب دعوت به همکاری کرد و من قبول کردم و این را فقط خواست خدا می دانم چون حدود یک صد ماساژور در مسابقات بودند.

براری ضمن تشکر از جمشید خیرآبادی که کمک کرد تا وی در رشته ماساژدرمانی موفق بماند گفت: خیرآبادی ماساژ را علمی کار می کند و سه کتاب رشته ورزش کشتی و تمرین نوشته و فردی توانمند و علمی است.

وی تصریح کرد :در حال حاضر در تیم کشتی فرنگی آذربایجان مشغول هستم و پرداختها نیز برخلاف ایران سر موعد مقرر و حتی زودتر نیز انجام می شود .

وی در پاسخ به سوالی که اگر شرایط فرهم گردد و با توجه به این که مازندران پایتخت کشتی جهان است آیا باز می گردید  گفت : من شهریور ماه قرار دادم با آذربایجان تمام می شود ولی اگر در ایران و در سرزمین خودم مازندران شرایط فراهم گردد و مسولین نیز همکاری داشته باشند بسیار علاقه مندم که باز گردم.

براری فراهم بودن شرایط برای فعالیت این رشته و اقتصادی بودن این رشته را برای جذب گردشگر بسیار بالا برشمرد و افزود : اگر در استان مازندران و در سواحل آن شرایط فراهم گردد و امکانات نیز در اختیارباشد می توان  سرمایه گذاری بسیار خوبی برای جذب گردشگر در استان داشته باشیم .

وی  افزود : با توجه به این که جویبار پایتخت کشتی است می توان ماساژ را در کنار اموزشهای کشتی و در کادر پزشکی قرار داد و با آموزش علمی و اصولی نیروهای آموزش دیده  در این کادر به بالا بردن کیفیت این ورزش در کشور کمک شایانی کرد .

وی در پایان با بیان اینکه عشق و علاقه ام با رساندن ماساژدرمانی در حد بالا بوده است خواستار همکاری و استقبال مسولین استان در زمینه سرمایه گذاری برای ماساژ درمانی در کنا ر سواحل  مازندران شد و تصریح کرد :اگر این  همکاری صورت گیرد افراد بیشتری برای آموزش و اشتغال آماده خواهند شد و به جذب توریسم و سرمایه گذار نیز کمک بزرگی خواهد شد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :