آخرین عناوین

چهارشنبه 30 دی 1394-17:7 کد خبر:19372

رئیس کمیسیون بازرگانی، اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد:

جای خالی تسهیلات یارانه‌ای مرکبات در مازندران

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت: تسهیلات یارانه‌ای شش درصدی برای مرکبات مازندران در نظر گرفته نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمد جعفری ظهر امروز در کمیسیون بازرگانی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور شناخته شده است و بسیاری از فعالان اقتصادی در تولید، توزیع و صادرات بخش کشاورزی فعالیت دارند، اما اگر قرار بر این است حمایت، کمک و یارانه‌ای از سوی دولت پرداخت شود، مازندران نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون کشاورز حق تغییر‌ کاربری زمین خود را ندارد و درآمدی که کشاورز از تولیدات کشاورزی حاصل می‌کند، قابل مقایسه با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد، نیست و اشتیاقی برای ادامه فعالیت ندارد، افزود: متاسفانه امروز تولیدکنندگان بخش کشاورزی هم در بازار فروش داخل و هم در صادرات و بازرگانی دچار مشکل هستند و حمایت زیادی از این بخش نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران تصریح کرد: تسهیلات یارانه‌ای شش درصدی برای محصولاتی مانند مرغ، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، شیرخشک و کشمش لحاظ شده، اما جای مرکبات مازندران در اختصاص تسهیلات یارانه‌ای دولت خالی است.

وی ادامه داد: جای سئوال است که اختصاص تسهیلات یارانه‌ای برای سیب‌زمینی به عنوان سبد خانوار دیده شده است اما آیا انار هم در سبد خانوار دارای جایگاه است که تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: انتظار ما بر این بوده که دستگاه‌های متولی استانداری مازندران، صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی در استان پیگیری‌های جدی‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند و مرکبات را در کنار سایر محصولات برای اختصاص یارانه در نظر بگیرند.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه باید با رایزنی و لابی‌گری حق کشاورزان را بگیریم و نگذاریم حق و حقوق کشاورزان پایمال شود، گفت: محصول کشاورز برای فروش آماده است، اما تولید و مصرف با یکدیگر هماهنگی ندارد.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های صادرات در مازندران فراهم نیست و هر استانی چند شرکت بین‌المللی برای صادرات دارد، اما در مازندران یک شرکت حمل‌ و نقل صادراتی وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :