آخرین عناوین

يکشنبه 4 بهمن 1394-13:3 کد خبر:19401

پايگاه خبري پليس گزارش داد:

دستگيري عوامل درگيري و تيراندازي و شرارت و سرقت بابل/ کشف 3کيلو گرم انواع مواد مخدر در عباس آباد

ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان بابل، در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه هفت متهم به درگيري و تيراندازي با سلاح شکاري را در کمتر از چند ساعت شناسايي و دستگير کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان بابل، در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه هفت متهم به درگيري و تيراندازي با سلاح شکاري را در کمتر از چند ساعت شناسايي و دستگير کردند.

دستگيري عوامل درگيري و تيراندازي در شهرستان"بابل"

براساس این گزارش، در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بابل، مبني بر وقوع درگيري و تيراندازي در يکي از خيابان هاي اصلي شهر در ساعت 12 و50 دقيقه روز گذشته 29 دي ماه، ماموران پليس امنيت عمومي سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضو در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، هفت متهم به نزاع و درگيري با استفاده از سلاح شکاري اقدام به تيراندازي در خيابان کرده و قبل از حضور پليس از صحنه متواري شدند .

ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني موفق شدند، همه عوامل نزاع و درگيري به نام هاي " کيوان- ک " 34 ساله، " محمد- گ " 26 ساله، " جواد- ل " ، " ميلاد- م " ، " اويس- الف " ، " رضا- ن " و " امير- ه " را شناسايي کردند.

ماموران پليس در ادامه تحقيقات با شناسايي مخفيگاه متهمان در چند مرحله عمليات با متوقف کردن چهار دستگاه خودروي متهمان همه اين افراد را دستگير کردند.

در اين عمليات يک دستگاه خودرو پژو 206، دو دستگاه خودرو زانتيا و يک دستگاه خودرو پژو پارس متعلق به متهمان متوقف و به پارکينگ منتقل شد.

متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

توقيف خودروي سمند با 49 ميليون و 540 هزار ريال خلافي در شهرستان " بهشهر"

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر، امروز از توقيف يک دستگاه خودروي سمند با انواع تخلف به مبلغ 49ميليون و 540 هزار ريال جريمه نقدي خبر داد.

محمد ولي مرادي با اعلام اين خبر، افزود: ماموران  پليس راهور اين فرماندهي حين انجام وظيفه و برقراري نظم و امنيت ترافيکي در سطح شهر به يک دستگاه خودروي سمند که با سرعت در حال تردد بود، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر،عنوان داشت: ماموران پليس راهنمايي و رانندگي در اقدامي سريع و غافلگيرانه اين خودرو را متوقف و مدارک و وضعيت راننده  خودرو را مورد بررسي قرار دادند.

مرادي خاطر نشان کرد:در بررسي هاي بعمل آمده و استعلام از مرکز ثبت تخلفات پليس راهور، مشخص شد، اين خودرو داراي 49ميليون و 540هزار ريال خلافي به دليل ارتکاب به انواع تخلفات رانندگي مي باشد.

وي با اشاره به اينکه خودروي سمند توقيفي به پارکينگ نيروي انتظامي منتقل شد، افزود: با اعمال قانون راننده خودرو موظف به پرداخت جريمه معوقه برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات راهور شد.

دستگيري عوامل شرارت و سرقت در شهرستان " آمل"

فرمانده انتظامي شهرستان آمل ، از شناسايي و دستگيري دو عامل شرارت و سرقت خبر داد.

ولي الله گنجيان مقدم با اعلام اين خبر، افزود: در پي کسب خبري مبني براينکه سرنشينان يک دستگاه خودرو وانت نيسان فاقد پلاک پس از فرار از ايست و بازرسي پليس در يکي از شهرستان ها به سمت شهرستان امل متواري شدند، توقيف خودور و دستگيري سرنشينان آن در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با استقرار در مبادي ورودي اين شهر،خودروي مورد نظر را شناسايي و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده خودرو بدون توجه به دستور ايست و اخطار پليس بر سرعت خودرو افزوده و اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، اظهار داشت: ماموران در ادامه باعکس العمل سريع و غافلگيرانه با متوقف کردن خودرو، سرنشينان آن به نام هاي "اسماعيل- ح" و"منصور- ع"را که قصد فرار از دست قانون را داشتند، با تيراندازي و زخمي کردن يکي از متهمان دستگير کردند.

گنجيان مقدم افزود: ماموران با بازرسي از خودرو و متهمان يک قبضه سلاح شکاري، يک قبضه شمشير و مقاديري موادمخدر شيشه و ترياک کشف و ضبط کردند، و خودرو وانت نيسان که داراي سابقه سرقت از شهرستان چالوس بود، توقيف شد.

گنجيان مقدم،گفت:متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند.

عاقبت يک غفلت

در ذهنم او را از بقيه پسرها بهتر مي دانستم و به او اعتماد داشتم،اصلاً دوست نداشتم،فکر غلطي در مورد او به ذهنم خطور کند...

دختري 15 ساله و شاگرد اول کلاس و ممتاز مدرسه بودم، پدرم استاد دانشگاه و در يک خانواده مذهبي بزرگ شدم، پدر و مادرم اعتقادات و خصوصيات اخلاقي خاصي داشتند که براي من قابل هضم نبود، به همين دليل رابطه خوبي با آنها نداشتم.

همين امر باعث فاصله بين من و والدينم شد تا بدنبال يک تکيه گاه در زندگي باشم و دوست داشتم با يک نفر تمام حرف هاي دلم را بگويم و همدم تنهايي و راز هايم شود.

خيلي تنها بودم هر وقت مي خواستم در مورد خودم با پدر و مادرم حرف بزنم، ترس تمام وجودم را مي گرفت، اصلا احساس راحتي با آنها نمي کردم، بيشتر اوقات با گوشي تلفن همراه و شبکه هاي مجازي اوقات تنهايي ام را پر مي کردم.

اولين باري که با او آشنا شدم به واسطه دوستم بود که با او تماس گرفت و بعد از تماسهاي مکرر تصميم گرفتيم در فضاي مجازي بيشتر با هم آشنا شويم.

حرفهاي قشنگي مي زد و با او احساس آرامش مي کردم،تصميم گرفتيم همديگر را ببينيم و ملاقات حضوري داشته باشيم، در همان نگاه اول از روي احساس تصميم گرفتم و گفتم که ديگر نيمه گمشده ام را پيدا کردم و بهترين کسي است که مي تواند همراه و دوستم باشد و مي شود به او تکيه کرد.

بعد از گذشت چند ماه علاقه مان نسبت به يکديگر بيشتر شد، در طي اين مدت بارها سيم کارت مرا عوض مي کرد و سيم کارت جديد برايم مي گرفت،کم کم نسبت به من حساس شد و حتي دوست نداشت در شبکه هاي اجتماعي و مجازي عضو گروهي باشم.

فقط مي خواست مال او باشم به مرور زمان از رفتارهايش خسته شده بودم، مي خواستم موضوع را با مادرم در ميان بگذارم، اما فاصله اي که بين من و مادرم بود، نمي توانستم.

حساسيتي که پدرم و مادرم در منزل نسبت به من داشتن باعث اين دوري شده بود. اصلا اجازه نمي دادند، تنها بيرون بروم.اگر چند دقيقه دير به منزل برمي گشتم،بايد به هزاران سوال جواب پس مي دادم،«چرا دير آمدي؟با کي بودي؟کجا بودي؟»مدت10ماه از رابطه دوستي مان گذشت،گاهي وقت ها با هم با آژانس يکي از دوستانش به بيرون و باغ مي رفتيم، ساعت ملاقات ما زمان مدرسه بود، ساعت11صبح به بهانه هاي مختلف از مدرسه خارج مي شدم و تا پايان زنگ مدرسه حوالي ساعت 1 و 30 دقيقه بعدازظهر به منزل برمي گشتيم.

او در خصوص من اطلاعات زيادي کسب کرده بود و از تمام مشکلاتم در خانه خبر داشت و مي دانست والدينم از رابطه اش با من اطلاع ندارند و هميشه به او متذکر مي شدم، که پدر و مادرم نبايد از اين موضوع هيچ اطلاعي داشته باشند.

اين موضوع وسيله اي براي تهديد کردنش شد، او مي دانست که چون از پدرم ترس دارم، تسليم خواسته هايش مي شوم، ديگر خسته شده بودم بارها تصميم گرفتم به تمام اين روابط پايان دهم، يا دست به خودکشي بزنم،اما نمي شد.

به او عادت کرده بودم و دوستش داشتم،اگر جواب تماسها و پيامک هايش را نمي دادم، با مزاحمت هاي تلفني مکرر به منزل ما آرامش را از من و خانواده ام مي گرفت و به خاطر اينکه خانواده ام شک نکنند،مجبور بودم دوباره با او ارتباط برقرار کنم.

يک روز با آژانس دوستش به دم در منزل ما آمد، گفت: بيا با هم بريم بيرون،کارت دارم، من با اراده خودم سوار ماشين شدم و رفتيم.

 در مسير راه با من رابطه خوبي داشت، حرفهاي قشنگ مي زد،نزديک يک باغ شديم و به راننده گفت برو و بعد از يک ساعت ديگر اينجا باش.

وارد باغ شديم، هيچکس آنجا نبود، وقتي وارد اتاق شديم،با عصبانيت از من سوال کرد:چرا اخلاقت را عوض نمي کني مگر نگفتم دوست ندارم با کسي ارتباط داشته باشي و با تلفن همراه در فضاي مجازي عضو گروهي نباشي؟خنديدم،گفتم: به خاطر اين سوال مرا تا اينجا آوردي؟ تا آنجا بعد از گذشت چند ماه باز او را خوب نشناخته بودم و او توانست با اغفال من رابطه دوستي ببندد و به خواسته هايش برسد.

در ذهنم او را از بقيه پسر ها بهتر مي دانستم و به او اعتماد داشتم، دوست نداشتم، هيچ وقت فکر غلطي در مورد او به ذهنم خطور کند.

تا جواب سوالش را با خنده دادم شروع کرد به ضرب و شتم و مرا به باد کتک گرفت،هرچه التماسش کردم دست بر نمي داشت، ديوانه شده بود، انگار وضعيتش عادي نبود، با چاقو تهديدم کرد و زير گردنم گذاشت تا مرا تسليم خواسته هايش کند.

اعتماد کردن به يک فرد و دوستي کاذب و از روي احساسات باعث شد،سرنوشتم عوض گردد و جز پشيماني و ندامت چيزي برايم باقي نماند، اين بود عاقبت يک غفلت.

اگرمادرم با من دوست بود،اگر بين من و والدينم دوستي و محبت وجود داشت، اگر احساس بر من غلبه نمي کرد،اگر مشاور و راهنماي خوب داشتم، اگر اگر اگر..........آينده خود را تباه نمي کردم.

 حيثيت و آبروي خانوادگي ام خدشه دار نمي شد و الان راهروي دادگاه را بالا و پايين نمي کردم و در آخر مي توانستم با ادامه تحصيلم باعث عزت و سر افرازي خانواده ام شوم.

اسدي مسئول معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان گلوگاه

پليس راه مازندران دو خودرو سواري با 80 ميليون ريال خلافي را متوقف کرد

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان از متوقف کردن دو دستگاه خودرو سواري بنز و پزو پارس با 80 ميليون ريال خلافي در پليس راه "چالوس– تنکابن" و پليس راه "ساري – کياسر" خبر داد.

جعفر محمدنژاد با اعلام اين خبر، افزود: ماموران تيم گشت پليس راه "چالوس – تنکابن"حين انجام ماموريت و کنترل ترافيک به يک دستگاه خودرو سواري بنز مشکوک شده و اين خودرو را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بررسي هاي به عمل آمده و استعلام از مرکز رسيدگي به تخلفات راهور دريافتند، اين خودرو با 82 تخلف داراي 40 ميليون ريال خلافي است.

رئيس پليس راه مازندران اظهار داشت: در همين ارتباط ماموران پليس راه "ساري- کياسر" حين انجام ماموريت به يک دستگاه خودرو سواري پژو پارس مشکوک شده و اين خودرو را متوقف کردند.

محمدنژاد، افزود: ماموران با بررسي هاي به عمل آمده دريافتند، اين خودرو نيز داراي 89 مورد تخلف و 40 ميليون و 750 هزار ريال خلافي است.

وي گفت: خودروهاي توقيفي به پارکينگ منتقل و رانندگان و مالکان خودرو به پرداخت جريمه هاي معوقه موظف شدند.

کشف 3کيلو گرم انواع مواد مخدر از سوداگر مرگ در "عباس آباد"

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد، از کشف بيش از سه کيلو گرم ترياک و حشيش از منزل يک سوداگر مرگ خبر داد .

سرهنگ خان آرمويي با اعلام اين خبر افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي در اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر موفق شدند، با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي فردي به نام"ميکائيل– ن"را که در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر فعاليت دارد، شناسايي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد تصريح کرد:در اين ارتباط ماموران با شناسايي متهم و محل سکونت وي با هماهنگي قضايي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه،اين فرد را دستگير کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از محل سکونت اين فرد موفق شدند،175 گرم مواد مخدر از نوع حشيش و سه کيلو و190 گرم از نوع ترياک را کشف و ضبط کردند.

در اين ارتباط متهم دستگير شده پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

تاب آوري

تاب آوري ظرفيت گذشتن از دشواري پايدار و ترميم خويشتن است، اين ظرفيت مي تواند به فرد کمک کند پيروزمندانه از رويدادهاي ناگوار زندگي بگذرد و با وجود قرار گرفتن در معرض تنش هاي شديد، شايستگي هاي اجتماعي، تحصيلي و شغلي خود را ارتقا ببخشد.

تاب  آوري ظرفيت گذشتن از دشواري پايدار و ترميم خويشتن است، اين ظرفيت مي تواند به فرد کمک کند پيروزمندانه از رويدادهاي ناگوار زندگي بگذرد و با وجود قرار گرفتن در معرض تنش هاي شديد، شايستگي هاي اجتماعي، تحصيلي و شغلي خود را ارتقا ببخشد.

حال ببينيم افراد تاب آور چه ويژگي هايي دارند که آن ها را از ديگران متمايز مي کند؟

ويژگي هاي افراد تاب آور

پژوهش هاي متعدد شماري از ويژگي هاي مربوط به تاب آوري را گزارش کرده اند، مهم ترين اين ويژگي ها عبارت است از:

1- احساس ارزشمندي:

پذيرفتن خود به عنوان فردي ارزشمند، احترام قائل شدن براي خود و توانايي ها، سعي در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آن ها و از طرف ديگر شناخت نقاط ضعف و کتمان نکردن آن ها از ويژگي هاي افراد تاب آور است.

2 – مهارت در حل مسئله:

افراد تاب آور ذهنيتي تحليلي – انتقادي نسبت به توانايي هاي خود و شرايط موجود دارند، در مقابل شرايط مختلف انعطاف پذيرند و توانايي شگفت انگيزي در پيدا کردن راه حل هاي مختلف درباره يک موقعيت يا مسئله خاص دارند.

3 – مهارت هاي اجتماعي:

افراد تاب آور مهارت هاي ارتباط با ديگران را خيلي خوب آموخته اند، آن ها مي توانند در شرايط سخت هم شوخ طبعي خودشان را حفظ کنند، با ديگران صميمي شوند و در مواقع بحراني از حمايت اجتماعي ديگران بهره  ببرند، ضمن اين که مي توانند سنگ صبور خوبي باشند.

4 – خوش بيني:

اعتقاد راسخ به اين که آينده مي تواند بهتر باشد و احساس اميد و هدفمندي، از ويژگي هاي ديگر افراد تاب آور است، اين افراد باور دارند که مي توانند زندگي و آينده خود را کنترل کنند.

5 – همدلي:

افراد تاب آور توانايي برقراري رابطه توأم با احترام متقابل با ديگران را نيز دارند.

گام هايي براي افزايش تاب آوري

همه ما با تاب آوري ذاتي و با ظرفيت هايي براي بهبود ويژگي هايي که عمدتا در افراد تاب آور ديده مي شود، متولد مي شويم اما چطور مي توانيم ميزان تاب آوري خود را تقويت کنيم؟

گام نخست: پرورش مهارت حل مسئله

افراد تاب آور اين جمله را خوب دريافته اند که «زهري که مرا نکشد، قوي ترم مي کند.»

آن ها در مقابل شرايط مختلف انعطاف پذيرند و تخيل شگفت انگيزي درباره راه حل هاي احتمالي دارند،دستيابي به اين ويژگي ها نيز از طريق يادگيري و پرورش مهارت حل مسئله امکان پذير است.

گام دوم: پرورش مهارت هاي اجتماعي

همان طور که گفته شد، افرادي که تاب آوري بالايي دارند، مهارت هاي ارتباط با ديگران را خيلي خوب آموخته اند و از آن ها بهره مي جويند، براي افزايش تاب آوري خود لازم است اين مهارت ها را فرا بگيريد و به نحو شايسته از آن ها استفاده کنيد، مهم ترين اين مهارت ها عبارت است از:

الف – شوخ طبعي

شوخ طبعي در بسياري موقعيت ها، سبب مي شود فشار رواني ناشي از موقعيت کاهش يابد و راحت تر بتوانيد با آن کنار بياييد، البته افراد تاب آور مي دانند همه سبک هاي شوخ طبعي مفيد نيست، شوخ طبعي «پرخاشگرانه» (مثل مسخره کردن ديگران) و «خودشکنانه» (مثل دلقک بازي براي خنداندن ديگران) اوضاع را بدتر مي کند.

1- گوش دادن فعالانه

فردي که فعالانه گوش مي دهد، ويژگي دارد:

1 – انگيزه گوش دادن دارد، يعني مايل است حرف هاي ديگران را گوش دهد.

2 – به حرف هاي ديگران توجه مي کند و با همه وجود به آن ها گوش مي دهد، مثلا به موقع تماس چشمي برقرار مي کند.

3 – همدلي مي کند، يعني دوست دارد دقيقا بداند طرف مقابل چه احساسي دارد تا در احساسش شريک شود.

4 – انعطاف پذير است، يعني مي داند در مقابل افراد گوناگون و در موقعيت هاي مختلف چطور برخورد کند.

5- استفاده از حمايت اجتماعي

افراد تاب آور از حمايت دوستان و آشنايان خود، موقع رو به رو شدن با مشکلات، استفاده مي کنند، اگر مي خواهيد مثل آن ها باشيد، بايد ياد بگيريد به موقع کمک بخواهيد.

گام سوم: نگاه رو به آينده

افراد تاب آور اسير گذشته خود نيستند،آن ها نگاه مثبتي به آينده دارند و براي رسيدن به آينده دلخواهشان هم انگيزه و هم انرژي دارند، براي تقويت مهارت آينده نگري بايد چندين مهارت را در خودتان پرورش دهيد.

الف- درست به هدف بزنيد

هدف هاي خود را درست انتخاب کنيد، هدف هاي خوب؛ هدف هاي کوچک، لقمه لقمه شده، کوتاه مدت، دقيق، واقع گرايانه و در عين حال چالش برانگيزند.

ب- با معنا باشيد:

با خود خلوت کنيد و ببينيد واقعا معناي زندگي تان چيست؟!

ج- با انگيزه باشيد:

سعي کنيد به علت هاي بي انگيزه بودن خود پي ببريد، اگر افسرده هستيد، افسردگي تان را درمان کنيد، به هر حال سعي کنيد ريشه بي انگيزگي را بخشکانيد.

سرگرد علي دوستي – کارشناس ارشد روانشناسي مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان مازندران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :