آخرین عناوین

يکشنبه 4 بهمن 1394-23:0 کد خبر:19402

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران هشدار داد:

آماده‌باش نیروهای امدادی مازندران

مدیر کل مدیریت بحران مازندران گفت: به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌شود آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمت‌رسانی را داشته باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی‌اصغر احمدی افزود:براساس پیش‌بینی اداره ‌کل هواشناسی مازندران و با توجه به نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از روز دوشنبه پنجم تا روز چهارشنبه هفتم بهمن‌ ماه امسال به‌ تناوب شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه آب‌ گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران دور از انتظار نیست، افزود: هوای سرد نیز در روزهای پایانی هفته جاری به ‌ویژه در طول شب ماندگار است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: با توجه به برودت هوا و احتمال افت فشار گاز برای مصرف بهینه گاز نهایت دقت و صرفه‌جویی باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی تصریح کرد: توصیه ما به افراد این است هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی مازندران به ‌ویژه زمان مه‌آلود بودن، شب و بارش برف و باران علاوه بر رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیرها رفت و آمد شود.

وی با تاکید بر اینکه از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، خاطرنشان کرد: به‌ دلیل بارش برف در مناطق سردسیر کوهستانی، مه‌ آلودگی و لغزندگی جاده‌ها به رانندگان توصیه می‌شود علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه، پوشاک گرم، غذا، زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: همچنین هنگام وزش باد شدید و مواج بودن دریا از ماهی‎گیری و تردد شناورهای سبک تفریحی خودداری شود.

احمدی در پایان اظهار کرد: به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌شود آمادگی لازم برای هر گونه عملیات امداد و نجات و خدمت‌رسانی همچون گذشته به‌ویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :