آخرین عناوین

يکشنبه 4 بهمن 1394-23:21 کد خبر:19404

زمین خواری در غرب مازندران؟!!

درخواست اهالی دهستان جنت رودبار از مدیران استان/جلوی چپاول بیت المال را بگیرید!/سند

محیط زیست رنجور استان مازندران همه روزه شاهد دست اندازی و تخریب سود جویان به این اندک عرصه باقی مانده از طبیعت بکر استان است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، محیط زیست رنجور استان مازندران همه روزه شاهد دست اندازی و تخریب سود جویان به این اندک عرصه باقی مانده از طبیعت بکر استان است.

با توجه به اینکه به تازگی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، محیط زیست و سازمان های مرتبط با منابع طبیعی مسئولیت سنگین تری را باید بر دوش بکشند منتها درعمل شاهد هستیم که در گوشه و کنار عده ای فرصت طلب از خلاء های قانونی و بعضا ضعف قوانین و ضعف ایمان برخی از مسئولان  در مواجه با عرصه محیط زیست استفاده کرده و همچنان مشغول تخریب کردن طبیعت هستند.

با مشاهده شرایط به راحتی می توان متوجه شد که هر چند از شتاب تخریب کاسته شده است اما همچنان این ماشین نابودی طبیعت در کشورمان در حال حرکت است و اگر هر چه سریعتر جلوی این حرکت  گرفته نشود ،ضرر و زیان ناشی از این تخریب و چپاول ها به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود.

در زیر شکواییه مردمی در مورد یک نمونه از این ده ها مورد آسیب رسانی به جنگل های زیبای غرب استان در شهرستان رامسر را که ارسال شده است مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است که در راستای رسالت رسانه ای خود آمادگی داریم  تا اسناد مربوط به تعدی و تخریب محیط زیست شمال کشور را در راستای پاسداری از عرصه های عمومی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری منتشر نماییم:

 

 

به نام خدا

جناب آقای حیدر پور مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران

احتراما به استحضار می رساند پیرو فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در رابطه با زمین خواری و فساد مالی در ادارت حضور انور عالی می رساند که در شهرستان رامسر در منطقه جنگلی دالخانی که حد فاصل شهر رامسر و روستاهای تابعه دهستان جنت رودبار می باشد به لحاظ اقلیم کوهپایه ای و شرایط منحصر بفرد اکوسیستم  طبیعی و چشم اندازی زیبا به کوه و دریا،موقعیت خاصی را برای گدشگران و بومی های شهرستان رامسر رغم زده است و سالیانه شاهد سیل عظیمی از گردشگران از اقصی نقاط کشور و جهان به این منطقه می باشیم.

متاسفانه اخیرا شاهد دست درازی و چپاول اموال ملی در قالب طرحی ملی برای ساماندهی به صورت پارکی ملی در سطح این جنگل بوده ایم،که با کمال ناباوری در کل مسیر حدودا پنجاه کیلومتر شاهد برداشت بی رویه و غیر اصولی سنگ و شن و حتی خاک و یا خاک برگ و ... و انتقال آن به شهر برای سوء استفاده مالی بوده ایم و در محل احداث پارک تعداد زیادی از درختان بالغ و جوان و خودرو را که باعث و ایجاد زیبایی منحصر به فرد بوده اند را قطع و چپاول نموده اند و حتی از کف جنگل هم نگذشته و ساکنین در روستاهای همجوار و حتی در شهرستان رامسر به وضوح شاهد عینی چپاول در بیت المال و اموال عمومی بوده اند.

ولی جای تاسف دارد که سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رامسر با کمال بی توجهی به حفظ حقوق بیت المال با اینکه روزانه هزاران تُن خاک و سنگ و چوب و خاکبرگ از جنگل استخراج و برای منافع شخصی استفاده می شود هیچ گونه اقدام عملی و حقوقی در شهرستان نگردیده است و از این فراتر اینکه با نامه نگاری و شکایت متعدد مردمی در خصوص غارت منابع ملی حتی تا کیلومتر ها دورتر در روستاهای بالادست برای برداشت سنگ و ... به مدیر کل منابع طبیعی غرب استان مازندران و بازدید از این مکان و مکان هایی که مورد دست درازی این افراد سودجو قرار گرفته است هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته بلکه در جهت غارت تسریع نیز گشته است.

لذا ما اهالی و ساکنین جهت جلوگیری از تبعات سوء اجتماعی و سیاسی در سطح شهرستان خواهشمندیم برای جلوگیری از فساد مالی و زمین خواری در این منطقه اقدام عملی جهت حفظ حقوق بیت المال صورت گیرد.

با تشکر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :