آخرین عناوین

دوشنبه 5 بهمن 1394-16:14 کد خبر:19412

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد:

نمایش صنایع‌دستی مازندران در جشنواره فیلم «کرچال»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از برپایی جشنواره فیلم 120 ثانیه‌ای کرچال برای آگاه‌سازی مردم از هنرهای سنتی و فضای فرهنگی مازندران خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ‎نیا با اشاره به برپایی جشنواره فیلم کرچال برای نخستین‌بار در مازندران به منظور معرفی آثار سنتی استان اظهار کرد: در این رویداد فیلم‌سازان کشور فیلم 120 ثانیه‌ای با موضوع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای کمک به آشنایی و آگاه‌سازی گردشگران به ظرفیت‌های هنرهای سنتی و ایجاد فضا برای عرضه آن به مسافران و مردم استان برگزار می‌شود، افزود: بی‌شک معرفی آثار تاریخی استان مازندران سهم ارزشمندی در جذب مسافر از سایر استان‌ها دارد، در همین راستا معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران نخستین جشنواره کرچال را برگزار می‌کند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران نیز با بیان اینکه هنرمندان در جشنواره کرچال با زبان سینمایی به نمایش هنرهای دستی استان می‌پردازند، گفت: با توجه به تأثیر عمیقی که مشاهده عینی بر نحوه آگاهی‌رسانی در اذهان عمومی دارد، تصمیم به برگزاری جشنواره فیلم گرفتیم.

سیدرحیم موسوی بیان کرد: در حال حاضر هنرمندان فیلم‌های 120 ثانیه‌ای خود در زمینه معرفی صنایع‌دستی بومی و هنرهای سنتی مازندران اعم از سفال، معرق، مصنوعات چوبی، (لاک تراشی، منبت، معرق و..) و دست‌بافت‌های بومی (گلیم، چادرشب، پوشاک و..) را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بهمن‌ماه سال جاری داوری و اعلام نتایج صورت می‌گیرد، افزود: اختتامیه جشنواره با همکاری شورا و شهرداری ساری در روز 25 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

«کرچال» ابزار دست‌بافته‌های مازندرانی است که در گذشته و حتی امروز، بانوان علاقه‌مند از طریق آن آثار ارزشمندی را می‌بافتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :