آخرین عناوین

دوشنبه 5 بهمن 1394-16:34 کد خبر:19414

نایب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

فشار به تولیدکنندگان پس از تصویب برجام افزایش یافت

نایب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: مشکلات واحدهای تولیدی پس از تصویب برجام بیشتر شد و بانک‌ها فشار بیشتری به تولیدکنندگان پس از برجام وارد کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شاپور نیازی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه با شروع انقلاب اسلامی ایران برخی از سرمایه‌دارهای وابسته به استکبار کشور را از سرمایه خویش خالی کردند، اظهار کرد: افرادی که دل در گرو نظام داشتند با وجود مشکلات زمینه رشد و توسعه صنعتی را در کشور فراهم کردند.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به افزایش قیمت نفت در سال 84 افزود: افزایش قیمت نفت در صورت مدیریت مناسب می‌توانست زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کند ولی با افزایش قیمت نفت، راه واردات به کشور باز شد و همین موضوع چالش زیادی برای تولیدکنندگان واقعی کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: عدم حمایت از تولیدکنندگان باعث شد که فعالان این عرصه به انسان‌های منفعل و گوشه‌گیر تبدیل شوند ولی در کنار آنها بسیاری از واردکنندگان به دلیل حمایت‌های نامناسب رشد کردند و هرچه واردات در کشور حمایت شد تولیدکنندگان دچار بحران شدند.

نیازی با بیان اینکه در حال حاضر تولید در کشور زمین‌گیر شده است، خاطرنشان کرد: مسبب زمین‌گیر کردن واحدهای تولید بانک‌ها و عدم وجود قوانین حمایت از تولیدکننده است.

وی با اعلام اینکه بانک‌ها بیشترین فشار را به واحدهای تولیدی وارد می‌کنند، افزود: در کنار بانک قوانین دست و پاگیر تامین اجتماعی نیز مشکلات جدی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای رفع تحریم‌ها گفت: با وجود به ثمر رسیدن برجام انتظار این است که مشکلات تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان پس از برجام حمایت نشوند این همه رفت و آمد برای تصویب برجام چه فایده‌ای دارد، تصریح کرد: تولیدکنندگان منتظر هستند که پس از برجام فشار بانک‌ها کاهش پیدا کند ولی این روند در مازندران نامناسب‌تر شد، فشار به تولیدکنندگان پس از برجام افزایش یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :