آخرین عناوین

چهارشنبه 14 بهمن 1394-8:45 کد خبر:19482

تلنگری به مدیران ورزش مازندران:

انتظار 4 ماهه ناجیان غریق مازندران برای دریافت دستمزد

بیش از 4 ماه از پایان طرح‌های سالمسازی دریا در شهرهای مازندران می گذرد و هنوز ناجیان غریق بابت حق الزحمه خود از اداره کل ورزش و جوانان مازندران طلبکار هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، بیش از 4 ماه از پایان طرح‌های سالمسازی دریا در شهرهای مازندران می گذرد و هنوز ناجیان غریق بابت حق الزحمه خود از اداره کل ورزش و جوانان مازندران طلبکار هستند.

درسواحل استان مازندران نقاط حادثه خیز زیادی وجود دارد که مسافران و گردشگران و حتی افراد بومی در این نقاط مبادرت به شنا می کنند و بارها شاهد غرق شدن افراد در این نقاط بوده ایم.

در طرح‌های سالمسازی دریا از وجود افراد زیادی به عنوان ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز بهره برده می‌شود تا از این طریق بتواند با هشدارهای لازم و نجات افراد غرق شده گام‌های موثری را در نجات جان افرادی که با دریا و نقاط حادثه خیز آشنایی ندارند بردارند.

در سال 94 در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت دریافتی حق الزحمه ناجیان غریق بهتر بوده، اما با این حال هنوز ناجیان غریق شهرستانهای استان مازندران حقوق شهریور خود را دریافت نکرده اند.

استان مازندران دارای بیش از 350 کیلومتر نوار ساحلی است که سهم شهرستان نوشهر به عنوان یکی از نقاطی که ناجیان غریق در آن استفادن می‌شود ساحلی 60 کیلومتری است که که دارای 32 منطقه و 85 نقطه حادثه‌خیز است.

معوقه بیش از 60 میلیون تومانی ناجیان غریق در نوشهر

رییس اداره ورزش و جوانان نوشهر اظهار کرد: این شهرستان دارای 85 ناجی غریق مرد است  که در بیش از 30 منطقه حادثه خیز  نوار 60 کیلومتری ساحل نوشهر فعالیت داشتند.

شهرام کیا افزود: حقوق ناجیان غریق در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد و حتی سه روز مهر ماه به صورت کامل پرداخت شد ولی حقوق شهریور ماه ناجیان مانده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص نامه نگاری و پیگیری زیادی با اداره کل ورزش و جوانان مازندران انجام شد و پاسخ اداره کل بر این است که اعتبار مورد نظر برای پرداخت وجود دارد ولی به علت نبود نقدینگی در حال حاضر قادر به پرداخت نیستیم.

رییس اداره ورزش و جوانان نوشهر یاد آور شد: به محض آنکه اعتبار مورد نظر از طریق اداره کل واریز شد ما نسبت به پرداخت حقوق ناجیان اقدام خواهیم کرد.

کیا خاطرنشان کرد: کل معوقه حقوق ناجیان بیش از 60 میلیون تومان است که بابت حقوق شهریور آنها است.

وی افزود: ناجیان غریق در سه طرح سیترا و انارور و سی سنگان به مسئولیت مدیران طرح ها حضور دارند و حقوق آنها از همان طریق پرداخت می شود و مربوط به اداره ورزش و جوانان نیست.

نجات 756 نفر از غرق شدن در فصل شنا در نوشهر

رئیس نجات غریق نوشهر و مسئول نجات غریق غرب مازندران نیز گفت: این شهرستان دارای 85 مجری غریق است که در 32 منطقه حادثه خیز سواحل نوشهر و در 85 نقطه در فصل شنا با ما همکاری داشتند.

حجت کیمیایی راد افزود: طول ساحل نوشهر دارای 60 کیلیومتر است که طولانی ترین ساحل را در استان دارا می باشد.

وی تصریح کرد: در فصا شنا ناجیان غریق توانستند تعداد 756 نفر را از خطر غرق شدن نجات دهند و در طول مدت فصلا شنا نیز 6 نفر غرق شده داشتیم.

سرپرست نجات غریق چالوس نیز اظهار کرد: این شهرستان دارای حدود 20 کیلومتر نوار ساحلی است که 32 نقطه حادثه خیز شناسایی و 62 ناجی غریق در آن مشغول به کار هستند.

مجید اشرفی پور افزود: ناجیان غریق چالوس نیز همانند سایر شهرهای مازندران بابت حقوق شهریور ماه خود معوقه دارند و هنوز دریافت نکرده اند.

انگیزه کار در ناجیان غریق از بین می‌رود

نماینده هیأت نجات غریق و غواصی استان در شرق مازندران گفت: با پرداخت نشدن حقوق به موقع ناجیان غریق انگیزه کار از بین می رود و هر ساله شاهد کاهش تعداد ناجیان در سطح استان هستیم.

مهدی ستونه اظهار کرد: در طرح دریای امسال 840 ناجی غریق در 2 الی 3 شیفت کاری در سطح استان مازندران مشغول به فعالیت بودند که تا به امروز پس از گذشت 5 ماه از پایان طرح به اکثریت ناجیان حقوق معوقه یک ماه شهریور و برخی نیز حقوق 2 ماه مرداد و شهریور هنوز پرداخت نشده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 4 شهرستان شرق مازندران شامل میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه در مجموع 60 ناجی غریق مرد و 13 ناجی غریق زن دارد، خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود و پرداخت نکردن حقوق به موقع ناجیان بسیاری از آنها انگیزه کار را از دست دادند و هر ساله شاهد آن هستیم که تعداد ناجیان نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.

ستونه با اشاره به اینکه از اواسط مرداد سال جاری تاکنون هیأت نجات غریق استان مازندران رئیس نداشته است و سید غلامرضا رضوی معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مدت هیأت نجات غریق را سرپرستی می کرد، افزود: در 26 بهمن انتخابات با حضور 11 کاندیدا در این هیأت برگزار می شود که در نهایت رئیس هیأت نجات غریق مازندران انتخاب شده که امیدواریم در وضعیت ناجیان تغییر مثبتی ایجاد شود.

دبیر هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان بهشهر یادآور شد: در طرح دریای امسال ناجیان غریق شهرستان بهشهر موفق به نجات جان 87 نفر از منطقه شنا ممنوع در سواحل این شهرستان شدند که از این میان 19 زن و مابقی نجات یافتگان مرد بودند.

ستونه افزود: فقط یک مورد غرق شدگی در سال جاری در سواحل بندر امیرآباد اتفاق افتاد که خارج از منطقه تحت پوشش ناجیان بوده و متأسفانه این مرد مشهدی در حال شنا در دریا سکته قلبی کرده است.

وی گفت: با وجود اینکه ممنوعیت ورود به پناهگاه حیات وحش میانکاله و نیز ممنوعیت شنا در سواحل این منطقه وجود دارد برخی افراد که از قدیم صاحب ویلا و بنه دامداری در میانکاله هستند همچنان به این منطقه وارد می شوند و اقدام به شنا می کنند که هر لحظه خطر غرق شدگی برای آنها وجود دارد.

ستونه تصریح کرد: سواحل میانکاله از منطقه تحت پوشش ناجیان غریق شهرستان حدود 60 کیلومتر فاصله دارد و با وجود خطرات احتمالی برای جان افراد و با وجود اینکه به هیأت نجات غریق استان درخواست اضافه کردن ناجی و تحت پوشش قرار دادن منطقه میانکاله را دادیم، با این امر موافقت نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :