آخرین عناوین

يکشنبه 18 بهمن 1394-9:33 کد خبر:19514

تبعات جدا شدن میاندرود از ساری :

آیا رای دهندگان ساروی به کاندیداهای میاندرودی چراغ سبز نشان می دهند؟

چه تضمینی وجود دارد که این دو نامزد در صورت راهیابی به مجلس عِرق و تعصب لازم را به شهرستان و شهر ساری داشته باشند، چه کارنامه مثبتی از خود به یادگار گذاشته اند که هوس نمایندگی دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، در میان نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود شاید دو نفر از شاخص ترین افراد متعلق به دو پایگاه فکری کاملا متفاوت را بتوان نام برد که با لحاظ کردن همه شرایط محیطی باعدم ثبات جایگاه و نامشخص بودن آینده سیاسی علی رغم اینکه در فضای سیاسی شهرستان چهره های شناخته شده ای هستند ،درگیرند، منصورعلی زارعی از طیف راست رادیکال و علی اصغر یوسف نژاد از چپ میانه.

این دو نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نخست به سبب خاستگاه فرهنگی و اجتماعی متفاوت از شهرستان ساری و دوم به دلیل نقش پر رنگی که در جدا کردن محل تولدشان یعنی منطقه میاندرود از شهرستان ساری داشته اند سال هاست که مورد پرسش و بازخواست افکار عمومی و رسانه های استان قرار دارند.

چرا که بنا براظهار نظر برخی از منتقدین این اقدام که از چهره های سرشناس سیاسی و اجرایی شهرستان ساری هستند ،عمل تجزیه و جدا سازی منطقه میاندرود با هیچیک از معیارهای تقسیمات کشوری همپوشانی لازم را نداشت و تنها به جهت برخی از اغراض و مطامع سیاسی و تعصبات قومی قبیله ای صورت پذیرفته است.

عمل تجزیه ناگهانی و به قولی یک شبه میاندرود با توجه به اینکه مناطق بسیاری در استان وجود داشت که از سالها پیش کاندیدای شهرستان شدن بودند و با پیگیری های طولانی مدت مسئولان و نمایندگان آن مناطق هنوز به نتیجه نرسیدند اما ناحیه میاندرود در یک جغرافیای جلگه ای و کاملا در دسترس برای مرکز استان به ناگهان خبر منفک شدنش در رسانه ها منشر می شود که پر از ابهامات و پرسش های بی پاسخ است ، مردم و افکار عمومی ساری برای اعتماد به مردان میاندرودی که خواهان رای دادن به خودشان هستند جای چند فاکتور مهم را خالی می بینند.

نخست اینکه چه تضمینی وجود دارد که یوسف نژاد و زارعی در صورت راهیابی به مجلس عِرق و تعصب لازم را به شهرستان و شهر ساری داشته باشند و همچون گذشته در راستای تضعیف آن حرکت نکنند.

دوم اینکه شخصی مانند یوسف نژاد چه کارنامه ای از دو دوره نمایندگی اش برای شهرستان ساری به یادگار گذاشته است که دوباره هوس نمایندگی مجلس از این حوزه انتخابیه را دارد و یا کسی مانند زارعی در دوران فرمانداریش در مرکز استان به غیر از همفکری و همراهی برای شهرستان شدن روستای محل تولدش چه کارنامه مثبتی از خود به یادگار گذاشته است که امید به اعتماد مردم ساری در او زنده است؟ هر چند به نظر می رسد که این دوره از انتخابات به سبب رد صلاحیت ها ی انجام شده برخی از رقبا صحنه را برای این کاندیداها خالی کرده اند اما تفاوت معنا داری در آگاهی افکار عمومی نسبت به میزان تاثیر گزاری این آقایان برای سرنوشت شهرستان ساری نسبت به دوره گذشته وجود دارد.

با تمام شرایطی که در دور قبل انتخابات حاکم بود این دو کاندیدای فعلی مجلس از راهیابی به بهارستان بازماندند که این خود نشان دهنده موضع گیری سخت افکار عمومی ساری در رابطه با نقش مبهم این دو نفر در مورد توسعه و پیشرفت شهرستان و شهر ساری است.

به نظر می رسد که نبود تضمین کافی برای مایه گذاشتن تمام و کمال این دوستان برای ساری، تبدیل به پاشنه آشیل اینها شده است ضمن اینکه زارعی و یوسف نژاد افراد امتحان پس داده ای هستند و اگر قرار بود کار مهمی برای ساری انجام دهند در همان دو دوره نمایندگی مجلس و فرمانداری باید انجام می دادند.

عدم ارائه یک کارنامه قابل دفاع به همراه ذهنیت منطقه گرای این افراد (بر خلاف شعا رهایی مانند اینکه ما مدیران ملی هستیم) سبب شده است تا مردم ساری با احتیاط به میاندرودی های حاضر در رقابت انتخاباتی دهم همانند دوره گذشته نگاه کنند که با این اوصاف می توان مدعی شد که این شخصیت های سیاسی میاندرودی بدون لحاظ کردن تبعات اقدام خود دست به کاری زدند که ممکن است نه تنها این دوره بلکه تا چندین دوره آینده را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

براساس این گزارش ، در بخش های آینده عملکرد دو دوره نمایندگی یوسف نژاد در مجلس و کارهایی که برای شهرستان ساری انجام داده است به همراه اتفاقات دوران فرمانداری زارعی برای شهرستان ساری را مرور خواهیم کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سید
    چهارشنبه 28 بهمن 1394-8:3


    اگه سارویها عاقل باشن ازموده را ازمودن خطاست