آخرین عناوین

يکشنبه 18 بهمن 1394-23:28 کد خبر:19517

سلطان عزل و نصب ها پشت سد تایید صلاحیت!!

آیا شجاعی به آخر خط نمایندگی رسیده است؟

کمتر کسی فکر می کرد شجاعی با دو دوره سابقه نمایندگی مجلس آنقدر کم تجربه باشد که در مرحله رد صلاحیت ها گرفتار شود ، او که توانسته بود در بعضی از تصمیم گیری های مهم استان تاثیرگذار باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، کمتر کسی فکر می کرد رمضان شجاعی با دو دوره سابقه نمایندگی مجلس آنقدر کم تجربه باشد که در مرحله رد صلاحیت ها گرفتار شود .

شجاعی که در دوران نمایندگی با لابی های گسترده ای که توانسته بود با برخی از متنفذین و سران قوا به ویژه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برقرار کند این قدرت را بدست آورد که در بعضی از ارکان تصمیم گیری های مهم استان تاثیرگذار باشد، در نظر برخی از رسانه ها به سلطان عزل و نصب های مازندران معروف شده بود.

از نظر این افراد شجاعی با اعمال نفوذ در دستگاه های اجرایی استان مخصوصا در دور اول نمایندگی اش که مصادف بود با ریاست جمهوری احمدی نژاد و با اتکا به گفتمان اصولگرایی و نزدیک شدن با بدنه اجرایی کشور اعتماد بسیاری از مدیران ارشد کشور را جلب کرد.

از سوی دیگر تجربه سال ها ریاست بر صدا و سیمای استان مازندران از او یک چهره رسانه ای و آشنا به مقولات عملیات روانی ، پروپاگاندا و تبلیغات عملکردی ساخته بود که می توانست در بزنگاه های مختلف به موقع ورود پیدا کرده و مسیر جریان را به سود خود منحرف نماید.

تجربه اما نشان داد که نزدیک شدن بیش از اندازه به احمدی نژاد ریسک بالایی دارد چرا که رئیس جمهور پیشین ایران با رفتار و گفتار غیر قابل پیشبینی و همچنین برخی از اعمال خلرج از عرف قابلیت طرد کردن بعضی از مهمترین متحدان خود را به خوبی دارا بوده است که ماجرای عزل عجیب منوچهر متکی که زمانی از نزدیکترین یاران وی بود نمونه بارز رویکرد چنین سیاستی بود.

بعضی از اقدامات نزدیکان وی هم مشخص شد که با دور زدن قوانین و استفاده از رانت های سنگین دولتی همراه بوده است.

اثبات مواردی مانند اختلاس های مرتبط با بانک ملی و صادرات به همراه جریان خیابان فاطمی مرتبط با رحیمی معاون اول وی و تحولات مربوط به سعید مرتضوی و اتهام سوء استفاده های صورت گرفته در ارتباط با تامین اجتماعی تنها نمونه های کوچکی از مشکلات عظیم ساختاری دولت احمدی نژاد بودند که اگر اطرافیان دقت لازم را نداشتند ممکن بود پای هر کسی را به این پرونده ها باز کند.

در لیست بلند بالای عدم احراز و رد صلاحیت ها بخش اعظمی از موارد مربوط به ارتباط عده ای از مسئولان ونمایندگان وقت با همین ماجراها بوده است هرچند هنوز به درستی مشخص نیست که چرا افرادی ماند شجاعی رد صلاحیت شده اند اما این شائبه وجود دارد که ممکن است شجاعی هم اسیر اشتباهاتی در رابطه با پرونده های مربوط به نزدیکان احمدی نژاد شده باشد.

برنامه ریزی انتخاباتی شجاعی و همراهی او با تیم شهرداری ساری علی رغم تعدادی از اشتباهات بزرگ شجاعی به ویژه در رابطه با مسائل مربوط به تقسیمات کشوری که منجر به بروز مشکلاتی برای مرکز استان شده بود ، نوید حضوری قوی در انتخابات را می داد که تا این لحظه جامه عمل به خود نپوشیده است.

هر چند هنوز کور سوی امیدی وجود دارد منتها بسیار مشکل خواهد بود تا از این مرحله به بعد کسی بتواند موفق به جلب نظر شورای نگبان شود.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که از شجاعی با تجربه و مهارتی که در متاثر کردن اطرافیان خود دارد احتمال هر کاری حتی جلب نظر شورای نگهبان در دقیقه نود وجود دارد و باید منتظر ماند تا ببینیم در روزهای آینده چه اخباری از ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان در این زمینه منتشر خواهد شد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :