آخرین عناوین

دوشنبه 26 بهمن 1394-0:9 کد خبر:19529

افشا گری دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران !!!

وضعیت سواحل مازندران بحرانی است / برخی حریم داخل دریا را هم سند زدند

دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران گفت: برخی حتی داخل دریا را هم تصرف کردند و سند دارند و در برخی جاها نیز دیوارکشی کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، منوچهر تاتینا در جلسه ساماندهی سواحل مازندران با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار مطالعاتی 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 487 کیلومتر آن را سواحل مازندران تشکیل می‌دهند که این سواحل توسط دستگاه‌‌های دولتی و افراد تصرف شده است.

تاتینا با بیان اینکه به حریم‌ها تجاوز و حریم 60 متری تصرف شد، افزود: برخی حتی داخل دریا را هم تصرف کردند و سند دارند و در برخی جاها نیز دیوارکشی کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی سواحل نیز بسته است و اصلا ساحل دریا قابل مشاهده نیست، تصریح کرد: از سال 92 سواحل به شدت مورد هجمه قرار گرفت که بیشترین تصرف در شرق نوشهر و بیشترین تخریب و آزادسازی نیز در همین نوشهر انجام شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران گفت: از بابلسر تا رامسر وضعیت سواحل بحرانی است و بابلسر تا ساری کمتر بحرانی، ساری تا خزرآباد و فرح‌آباد بحرانی و مجمتع‌ها مال وزارتخانه‌ها‌ست.

وی اذعان کرد: علی‌رغم عقب‌نشینی دریا، باز ساحل نداریم و در حال حاضر ارتفاع دریا با سال 42 برابری می‌کند و حتی از لحاظ زیست محیطی هم شرایط مطلوبی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه با همکاری برخی دستگاه‌ها جلوی تصرفات بیشتر را گرفتیم، گفت: از کلمات تصرف و دریاخواری باید عبور کرد چون بحران و فاجعه در بخش سواحل روی داده ‌ولی در حال تلاش برای رفع بحران هستیم.

وی اقدامات بازدارنده بنادر و دریانوردی مازندران را بسیار موثر دانست و افزود: در این‌ باره 200 پرونده تشکیل و 104 پرونده به محاکم قضایی فرستاده شد و نیز در 29 مورد هم حکم قلع و قمع اجرا شد و در 40 پرونده نیز اخطار به افراد و شرکت‌ها دادیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره آخرین وضعیت راه‌دسترسی به بندر نوشهر اظهار کرد: راه دسترسی به بندر نوشهر از سوی گروهی از مهندسان و مشاوران سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است و مباحثی مانند باغ اکولوژی، تعریض جاده، استفاده از فضای دریا، کنار رودخانه  مطرح شد که در حال بررسی برای انتخاب گزینه مناسب هستند.

این مسئول از مطالعه فاز دو توسعه بندر نوشهر یا همان احداث سامانه رسوب‌گیر خبر داد و تصریح کرد: اگر این طرح در سازمان بنادر و دریانوردی کشور به تصویب برسد، حدود 17 هکتار به اراضی بندر نوشهر اضافه می‌شود که نیاز به حدود 70 میلیارد تومان اعتبار نیز است.

وی در پایان از مطالعه ایجاد دو پست اسکله در بندر نوشهر برای بازسازی در سال آینده خبر داد و گفت: 4 هکتار از اراضی بندر نوشهر برای عملیات تخلیه و بارگیری زیرسازی می‌‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :