آخرین عناوین

دوشنبه 26 بهمن 1394-15:33 کد خبر:19534

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه ساری:

بستر سازی مناسب برای صادرات فراورده های نفتی انجام شد/روزانه 30 هزار لیتر صرفه جویی با افتتاح جایگاه

مدیر شرکت پخش فروارده‌های نفتی ساری میزان مصرف بنزین این استان را ماهانه حدود 33 میلیون لیتر بیان کرد و گفت: سالانه این صرفه‌جویی 350 میلیون لیتر است


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: بدلیل توان عملیاتی بالا و توانمندی نیروهای متخصص، شرکت پخش منطقه ساری توانست بسترسازی مناسب برای صادرات نفت سفید و نفت‌گاز به کشورهای عراق و افغانستان را انجام دهد.

طالبی از تغییرات اساسی در زیرساخت های تاسیسات و عملیات بارگیری با تعریف پروژه های مختلف  به منظور صادرات گفت و خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه، این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 100 درصد اجرایی و به بهره برداری رسید.

وی طراحی و اجرای لوله کشی از مخازن ذخیره و اتصال آن به خطوط ورودی پمپهای موجود را اقدام اساسی در تسریع بارگیری فرآورده های نفتی صادراتی برشمرد و افزود: با توجه به جداسازی مخازن نفت گاز و نفت‌سفید ویژه صادرات از سایر مخازن، مخازن ذخیره مجزا برای این امر اختصاص یافته و اقدامات لازم برای اتصال آن به سکوهای بارگیری مورد نظر انجام گرفت.

 

این مسئول شرکت نفت،جداسازی بخشهایی از خطوط انتقال نفت سفید و نفتگاز و اتصال به دهنه های مورد نظر بارگیری نفتکشها را از اقدامات مهم دیگر اعلام کرد.

حسینعلی طالبی با بیان این مطلب که کنترل‌های کمی فرآورده‌های صادراتی معمولا با  دستگاه اندازه‌گیری میتر یا باسکول صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: با هماهنگی های لازم، عملیات تهیه و نصب و تجهیز نقاط بارگیری با میتر‌های نوع ISOIL  به تعداد 8 دهنه برای بارگیری نفتکشهای صادراتیاجرا شد.

مدیر شرکت  نفت منطقه ساری از اختصاص مخازن جدید و خطوط انتقال جداگانه برای ذخیره و انتقال نفت‌سفید صادراتی به سکوهای بارگیری خبر داد.

&&&

به گزارش روابط عمومی شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری گفت : هشتمین روز از دهه فجر ، چهارمین جایگاه عرضه سوخت افتتاح و به بهره برداری رسید.

حسینعلی  طالبی اظهار کرد:  این شهرستان برای مازندران به لحاظ جایگاه سوخت وقرار گرفتن موقعیت استراتژیکی از اهمیت بسیاری برخودار است.

وی با تاکید براینکه  با افتتاح این جایگاه سوخت دهمین جایگاه سی‌ان‌جی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با توجه به بهره‌برداری این جایگاه‌ها مازندران همچنان با کمبود تامین جایگاه‌ها مواجه است و همت بیشتر بخش خصوصی را لازم می داند .

حسینعلی طالبی افزود : جایگاه اختصاصی و دو منظوره سوخت بنزین و سی ان جی پاسارگاد شهرستان امل ، چهارمین جایگاهی است که در دهه فجر افتتاح شده است.

 وی در ادامه با بیان اینکه هدف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی حرکت به سوی مصرف بهینه و سوخت پاک است گفت : پیش بینی می شود با افتتاح این جایگاه 30 هزار لیتر به صورت روزانه در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد .

طالبی با بیان اینکه در این استان 3 میلیون و 100 هزار مترمکعب معادل 3 میلیون و 100 هزار لیتر صرفه‌جویی سوخت داریم، افزود: هم‌اکنون در مازندران 120 جایگاه سی‌ان‌جی فعال هستند که در منطقه ساری 82 جایگاه است.

مدیر شرکت پخش فروارده‌های نفتی ساری میزان مصرف بنزین این استان را ماهانه حدود 33 میلیون لیتر بیان کرد و گفت: سالانه این صرفه‌جویی 350 میلیون لیتر است.

طالبی با بیان اینکه مبلغ دو میلیاردو پانصد هزار تومان به منظور اجرای پروژه سی ان جی جایگاه اختصاصی دو منظوره پاسارگاد و شهرستان امل اختصاص یافت ، گفت : تمام این مبلغ از سوی بخش خصوصی تامین و توسط شرکت نفت منطقه ساری اجرا گردید.

وی با توجه به مسافر خیز بودن و در مسیر امام رضا (ع)قرار داشتن این منطقه ادامه داد: استان مازندران با توجه به رتبه اول  مسافرپذیری نیاز به بهره‌برداری این جایگاه‌ها دارد و در صورت تمایل سرمایه‌گذار جهت ساخت جایگاه سی‌ان‌جی در ورودی محور هراز این استان استقبال می‌کند.

طالبی با اشاره به اینکه آمل 9 درصد مصرف سبز سی‌ان‌جی ساری را تامین می‌کند، تصریح کرد: سرانه مصرف فرآورده‌های نفتی در این شهرستان 15 درصد افزایش دارد که با توجه به مسافرپذیری نسبت به کل استان چهار درصد افزایش مصرف بنزین دارد.

ایشان افزودند : جایگاه دو منظوره پاسارگاد با سه سکو ، سه تلمبه و شش نازل و اشتغال به کار شش نفر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان امل افتتاح و اغاز به کار کرد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :