آخرین عناوین

پنجشنبه 29 بهمن 1394-13:57 کد خبر:19546

فرماندار مرکز استان همسو با نماینده ولی فقیه:

تسریع در ساخت مرکز نمایشگاه و همایش های بین المللی ساری / استاندار مازندران واقعیت را بپذیرد

 نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن انتقاد از عدم وجود مرکز نمایشگاهی مناسب و مدرن در مرکز استان خواستار تسریع در اجرای دستور وزیر صنعت و تاکید هیئت دولت در ساری شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، مدتی پیش بود که نماینده ولی فقیه در استان مازندران ضمن دیدار از نمایشگاه بین المللی کتاب مازندران که سالهاست در یک مکان غیر استاندارد در جاده ساری به نکا برگزار می شود ضمن انتقاد از عدم وجود مرکز نمایشگاهی مناسب و مدرن در مرکز استان خواستار تسریع در اجرای دستور وزیر صنعت و تاکید هیئت دولت در سفر به مازندران جهت ساخت مرکز همایش ها و نمایشگاه بین المللی مازندران در ساری شد.

در همان زمان اما ربیع فلاح استاندار مازندران ضمن رد این نظر مدعی شد که به دلیل وجود مرکز نمایشگاهی در شهر مجاور مرکز استان نیازی به احداث این مجموعه نمایشگاهی نیست و حداقل اینکه دولت در این زمینه همکاری نخواهد کرد.

اینکه چه عواملی در زمان تصویب استقرار مرکز نمایشگاهی در خارج از مرکز استان بر خلاف رویه دولت که این سایت نمایشگاهی را در تمام استان های کشور بنا بر برخی از دلایل کاملا منطقی در مراکز استان ها مستقر کرده بودند وجود داشت کاملا نامشخص است اما بی مبالاتی مسئولان وقت استان به همراه بی تفاوتی نمایندگان وقت ساری که یکی از آنها در حال حاضر کاندیدای منتخب اصلاح طلبان هم هست سبب شد تا این استثناء  در کشور شکل بگیرد و هم مرکز استان و هم کل استان به واسطه اتخاذ چنین تصمیم غلطی متضرر شوند.

عدم اقبال سرمایه گذاران ومدیران کل استانی برای برگزاری نمایشگاه ها در مکانی خارج از مرکز استان سبب کم فروغ شدن و متروکه گشتن نمایشگاه فعلی شده است.

اما ظاهرا فرماندار ساری با استاندار مازندران در این مورد همسو نیست و معتقد است به دلیل اخذ دستورات لازم و طی مراحل اداری باید هرچه سریعتر نسبت به اجرایی و عملیاتی کردن این نمایشگاه و مرکز همایش های بزرگ کشور، اقدام فوری انجام شود.

در همین راستا بود که حسین زادگان تاکید دارد: احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران در ساری، در سفر اخیر ریاست‌‌ جمهوری به استان مورد تاکید قرار گرفت و دستور وزیر صنعت در این زمینه باید عملیاتی شده و ساری دارای مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.

به هر حال همسویی فرماندار مرکز استان با نظر نماینده ولی فقیه که مبنای کارشناسی دارد باید مورد حمایت استاندار مازندران قرار گیرد و ربیع فلاح جلودار به درک این نکته برسد، که واقع نبودن نمایشگاه بین المللی استان مازندران در مرکز استان یک "استثنا" در کل کشور است که ناشی از اشتباه دولت وقت و اهمال نمایندگان ساری بوده است.

لذا برای تامین منافع استان باید هرچه زودتر این اشتباه جبران گردد و خود وی هم با لحاظ کردن اصول ساده مدیریتی ، مسائل را واقع بینانه تحلیل نماید.

 باید دید که تضاد دیدگاه نماینده عالی دولت در استان با نماینده عالی دولت در مرکز استان در مورد نمایشگاه بین المللی ساری به کجا ختم خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :