آخرین عناوین

پنجشنبه 29 بهمن 1394-18:10 کد خبر:19549

رشد ۶۰۰ درصدی بودجه شهرداری ساری:

سایه ساری بر سر رشت / تصویب بودجه ۵۴۰ میلیاردتومانی شهرداری ساری

امروز در مدت زمان کوتاهی از روی کار آمدن عبوری ، شهرداری ساری علی رغم اینکه فاکتور جمعیتی را ندارد اما به درجه کلانشهری ارتقاء یافته است و بدون کمک دولتی بودجه سال ۹۵ را به بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش داده است . 


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش،بارها از سوی کاشناسان و متخصصان امور توسعه شهری به ویژه در مورد علل عدم پیشرفت مناسب شهرهای شمال و استان های شمالی عنوان شده است که یکی از دلایل عمده رشد نامناسب استان مازندران، بی توجهی مسئولان و دست اندرکاران کشوری و استانی به شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران بوده است.

متاسفانه علی رغم پذیرفتن این دیدگاه اما مسئولان هیچگاه به وظایف خود آن طور که باید عمل نکردند و با نادیده گرفتن جایگاه مرکز استان و نگاه منطقه گرا و راه انداختن جنگ شهرها باعث ضربه خوردن به مرکز استان و دیگر شهرهای مازندران شدند.

این رویه نا مبارک تا چند سال پیش که جوان کم سن و سال که البته از خانواده ای کاملا شناخته شده در استان و شهر ساری بود ، امور شهرداری ساری را در دست گرفت ، ادامه داشت.

مهدی عبوری در آستانه ۳۰ سالگی مدیریت شهرداری مرکز استان را به عهده گرفت وعلی رغم مشکلات مهم سیاسی و مخالفتهای پنهان و آشکار توانست تراز مرکز استان را به شکل چشم گیری افزایش دهد.

امروز در مدت زمان کوتاهی از روی کار آمدن عبوری ، شهرداری ساری علی رغم اینکه فاکتور جمعیتی را ندارد اما به درجه کلانشهری ارتقاء یافته است و بدون کمک دولتی بودجه سال ۹۵ را به بیش از ۵۴۰ میلیاردتومان افزایش داده است . 

این نکته مهم هم موجب هویت بخشی به مرکز استان خواهد شد و هم موجبات رشد کل استان را فراهم خواهد کرد.

در حالی که مرکز استان مازندران تا سال ۹۱ از بسیاری از مراکز استانها و شهرهای دیگر کشور به طرز محسوسی عقب بود در آستانه سال ۹۵ نه تنها در استان مازندران که در استانهای همجوار از جمله سمنان و گلستان هم بی رقیب شده است و طبق گفته کارشناسان حداکثر تا دوسال آینده از شهرداری رشت هم پیشی خواهد گرفت .

قابل ذکر است که سرانه بودجه عمرانی شهرداری ساری (نسبت بودجه به تعداد جمعیت شهری) پس از تهران که ۲ ميليون تومان است ،رتبه دوم در کل کشور را با سرانه يك ميليون و ۲۷۰ هزار تومان دارد.

امید است که مسئولان استانی ،سیاسیون ، جناها ، و احزاب مختلف استان و به ویژه شهر ساری دست از سیاسی کاری ها و باند بازیهای رایج بردارند و یک صدا از مدیریت جهادی مهدی عبوری حمایت نمایند تا این جوان نخبه مازندرانی به جایگاه شایسته تری در کشور دست یابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :