آخرین عناوین

پنجشنبه 20 اسفند 1394-22:15 کد خبر:20608

در نخستین کنفرانس خبری شهردار بابل مطرح شد:

بودجه شهرداری ساری واقعی نیست! / اختلاف نظرم با برخی از اعضای شورای شهر طبیعی است

بودجه شهرداری ساری واقعی نیست،شهرداری ها بودجه شهرداری را واقعی ببینند تا شهروندان دچار اشتباه نشوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، مدتی پس از اینکه زمزمه های استیضاح شهردار قبلی بابل در محافل پیچید و همچنین جو عمومی عدم رضایت از عملکرد"فرهاد عسکری" بسیار داغ بود که ،ربیع فلاح به طور ناگهانی او را به سمت مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استاداری مازندران منصوب کرد تا جای محمدی تاکامی را در این پست نه چندان مهم استانداری مازندران بگیرد.

اما گمانه زنی ها برای جایگزینی وی مدت ها پیش از این آغاز شده بود و گزینه های متعددی از جمله رجب ملایی که قبل از این فرماندار شهرستان بابل بود و در هنگام انتخاب شهردار در پست رئیس سازمان همیاری شهرداری ها فعالیت می کرد و سابقه شهرداری بابل را هم با خود به همراه داشت ،روی میز شورای شهر بودند.

منتها در نهایت پس از اعلام فراخوان برای مشارکت در انتخاب شهردار که به نظر می رسید بیشتر امری تشریفاتی باشد تا واقعی، اردشیر بیژنی که سوابق مهمی در نیروی انتظامی و همچنین در سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران داشت به عنوان منتخب شورای شهر برای تصدی پست شهرداری در نظر گرفته شد.

با روی کار آمدن بیژنی امیدواری های زیادی در میان مردم بابل به ویژه اقشار متوسط و تحصیلکرده ایجاد شد تا این مدیر با تجربه با توجه به سوابقی که از کارکردن در شهرداری پایتخت دارد بتواند اوضاع آشفته بابل را سر و سامان دهد.

شهر بابل که همواره به عنوان یکی از شهرهای مهم استان مازندران و شمال کشور به حساب می آمد چندین سال است که دیگر آن تب و تاب سابق را ندارد و به گواه دوست و دشمن از جایگاه واقعی خود فاصله معناداری پیدا کرده است.

به همین دلیل حساسیت زیادی در مردم برای ارتقاء مجدد جایگاه عمرانی،فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی بابل وجود دارد که باید در اولویت مسئولان شهرستانی قرار گیرد.

ظاهرا شهروندان فهیم بابلی خیلی پیشتر از اینها متوجه این وضعیت شده اند و در تمام مکاتبات و مطالباتشان بازگرداندن بابل به جایگاه اصلی خود را در نظر دارند.

سردار بیژنی به عنوان یک فرد کارکشته و کسی که سالهای سال در سمت های مهم کشوری فعالیت می کرد سکان دار این کشتی طوفان زده شده است و در کنفرانس خبری انتظار این بود که بیشتر به راهکارها،اقدامات و برنامه ها بپردازد و از انداختن توپ به زمین دیگران امتناع کند.

از بیژنی  بعید بود که اظهار نظر بدون پشتوانه کارشناسی انجام دهد، او که به بسیاری از سوالات مربوط به شهرداری بابل به دلیل عدم اشراف کامل به سبب دراختیار گرفتن شهرداری در مدت زمان کوتاه پاسخ مناسب نداد ،چگونه نسبت به غیر واقعی بودن بودجه شهرداری ساری در صورتی که امسال سومین سال ارتقاء متوالی خود را سپری می کند نظر داده است؟

اگر این نخستین بودجه بندی شهرداری ساری بود که عدد بزرگی را نشان می داد شاید میتوانستیم بگوییم حق با سردار است اما وقتی یک روند منطقی طی شده است و بودجه هفتاد میلیاردی طی سه چهار سال به 540 میلیارد تومان رسیده است آنوقت است که باید در این نوع نظر دادن تشکیک کرد و این شبهه پدید می آید که آقای شهردار چون نمی تواند خودش را با تغییرات سریع شهرهای مجاور هماهنگ کند سعی در تحقیر این توسعه شتابان دارد.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه که از بودجه ناچیز شهرداری بابل در مقایسه با شهرداری های استان از جمله شهرداری ساری انتقاد کرده بود اظهار داشت: " بودجه شهرداری ساری واقعی نیست، درآمد شهرداری بابل در سال 95 بالای 200 میلیارد تومان خواهد بود، 50 میلیارد تومان جذب سرمایه از سرمایه گذاری خصوصی خواهیم داشت و درآمد عادی شهرداری در سال آینده نیز دو برابر خواهد شد،امیدوارم شهرداری ها بودجه شهرداری را واقعی ببینند تا شهروندان دچار اشتباه نشوند."

 به هرحال از نظر منطقی هم بعید است شورای شهری که بودجه سال گذشته اش محقق نشده باشد هر ساله بیاید و بر آن بودجه محقق نشده عدد تازه ای بیافزاید.

در هر صورت بودجه شهرداری ساری و جهشی که داشته است بیشتر مدیون شخص "مهدی عبوری" شهردار جسور و متعصب ساروی است که با شهامت مثال زدنی یک تنه بار عقب ماندگی شهر را بر دوش گرفته است و این احتمال وجود دارد که این بودجه شخص محور باشد و اگر فردا روزی عبوری در مسند نباشد شورای شهر در تحقق بودجه دچار مشکل شود اما آنچه غیر قابل انکار است اینست که به گواه کارهای بزرگ عمرانی و فرهنگی که در ساری انجام شده است در حال حاضر این بودجه واقعی است و حتی برخی از موارد مربوط به سال نود و چهار متمم هم گرفته اند که خود نشان از تحقق صد در صدی بودجه 430 میلیاردی سال نود و چهار می دهد.

علاوه بر اینها در مبحث شهری هم شهر ساری نزدیک به دو برابر شهر بابل وسعت و جمعیت دارد که روند بودجه ریزی را منطقی می کند.

شهردار باتجربه بابل بهتر بود تا برای آرام کردن افکار عمومی مردم شهر از روش های دیگری استفاده می کرد و مسئله ای که نه به آن اشراف دارد و نه اطلاعات کافی در آن زمینه را داراست را طرح نمی کرد.

بیژنی که اصحاب رسانه را به صبر دعوت کرد و معتقد بود که چند ماه دیگر باید در مورد عملکردش صحبت شود،بزرگترین فعالیت یک ماه گذشته شهرداری را  تلاش برای ممنوعیت تردد از روی پل محمد حسن خان ذکر کرد که این هم به نوبه خود جای تامل دارد.

او در پاسخ به پرسشی که چرا در این مدت کوتاه با برخی از اعضای شورای شهر دچار اختلافاتی شده است هم به روشنی وارد نشد و اکثر جواب های ایشان به خبرنگاران کلی و معطوف به آینده بود.

کوتاه سخن اینکه سردار بیزنی به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند نظام و مدیری با تجربه باید در نظر بگیرد که توقع از وی بسیار بالاست و او در ماه های پیش رو روزهای سخت کاری را در پیش دارد که بهتر است با تمرکز بر آنها ،بابل را از وضعیت فعلی خارج کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • علوی
    يکشنبه 23 اسفند 1394-23:33


    خیلی جالب بود.ممنون