آخرین عناوین

جمعه 21 اسفند 1394-22:24 کد خبر:20612

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد:

کشف 100 کارتن میوه قاچاق در مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از کشف 100 کارتن میوه قاچاق در میادین میوه و تره ‌بار استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد محمد‌پورعمران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال 94 از سال‌های سخت اقتصادی برای کشور بود، چراکه هم بخشی از سال در شرایط تحریم به‌سر می‌بردیم و هم انتظارات پس از تحریم بین فعالان اقتصادی و مردم سبب وقفه شده بود و هرگونه خرید و سرمایه‌گذاری را به آینده موکول می‌کرد.

وی با بیان اینکه امسال تمام تلاش‌ها برای تثبیت اشتغال موجود و جلوگیری از ایجاد مشکل بر واحدهای تولیدی بوده‌است، افزود: 171 کارخانه با میزان سرمایه‌گذاری 490 میلیارد تومانی در مازندران به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: سرمایه‌گذاری در 11 ماهه امسال 25 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 93 داشته‌است.

محمد‌پورعمران اضافه کرد: امسال سرمایه‌گذاری صنعتی برای طرح‌های به ‌بهره‌برداری‌ رسیده افزایش 30 درصدی داشته ‌است.

وی با اشاره به اینکه امسال 414 مورد مجوز صادر کردیم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌است، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم برای پروژه‌هایی با ظرفیت بیشتر در استان سرمایه‌گذاری داشته ‌باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم در استان سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 640 میلیارد تومانی داشته باشیم و برنامه‌ریزی کردیم یک هزار میلیارد تومان طرح را به بهره‌ برداری برسانیم.

محمد‌پور با بیان اینکه در حال بررسی مشکلات واحدهای موجود هستیم و این امر از طریق کارگروه تسهیل پیگیری می‌شود، گفت: در گزارشی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور ارائه کرد، استان مازندران با برگزاری 145 جلسه کارگروه تسهیل رتبه اول را در کشور از لحاظ برگزاری جلسات و رتبه دوم را از لحاظ تعداد مصوبات داشته‌است.

وی با اعلام اینکه صادرات مرکبات و کیوی افزایش چشم‌گیری داشته‌است، ادامه داد: با توجه به گزارشات سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر تولید دوبرابری مرکبات در استان و مشکلاتی که از نظر قیمت این محصول وجود دارد اما خوشبختانه ثبات و رضایت نسبی در قیمت مرکبات در بازار وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: خط منظم کشتی با کانتینر یخچال ‌دار در بندر امیرآباد و نوشهر مستقر کردیم که به ‌زودی در سفر هیأت روس به ایران این دو بند به‌عنوان بنادر فهرست ‌شده در طرح کریدور سبز قرار می‌گیرد.

محمد‌پورعمران ادامه داد: به ‌دنبال این هستیم صادرات کالای کشاورزی ایران به روسیه تسهیل شود و بعد از بارگیری کد شناسایی کانتینر به ‌صورت الکترونیکی به گمرکات روسیه اعلام شود تا تشریفات گمرکی با سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه فاز اول پایانه صادراتی غرب استان افتتاح شد، گفت: این پایانه توانسته در نمایشگاه عشق‌آباد ترکمنستان حضور یابد و دارای رتبه برتر شود و مشتری خوبی برای محصولات خود پیدا کند و قرار شد نمایشگاه دائمی گل و گیاه در آن کشور حضور یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: پایانه صادراتی میوه و محصولات پروتئینی با اعتبار 40 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که این مرکز می‌تواند 90 هزار تن محصول را سورت و بسته‌بندی کند و در بازار جهانی عرضه کند.

محمد‌پور با بیان اینکه مجوز پایانه صادراتی ماهیان خاویاری در شهرستان جویبار صادر شد، افزود: این مرکز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز ماهیان خاویاری است که می‌تواند مجدداً در بازار خاویار که ایران نام آشنایی در دنیا داشته‌ است، ورود پیدا کند.

وی یادآور شد: صدور مجوز برداشت رودخانه در سال‌های گذشته 200 مورد بوده که اکنون به کمتر از 30 مورد رسیده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: 320 هزار بازرسی در سطح استان صورت گرفته که برای 20 هزار مورد تشکیل پرونده شد و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمد‌پورعمران اظهار کرد: واحدهای تولیدی نیاز به زمین دارد و در واگذاری زمین‌های بزرگ صنعتی محدودیت داریم که منابع طبیعی، محیط زیست و امور اراضی برای اشتغال استان این موضوع را با جدیدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: 30 درصد اشتغال استان در بخش صنعت و 15 درصد در بخش صنفی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: 100 کارتن میوه قاچاق در میادین میوه و تره‌بار استان شناسایی شد که سازمان جهاد کشاورزی نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام کرد.

محمد‌پورعمران ادامه داد: یکی از دلایل معدوم ‌سازی میوه‌های قاچاق پدیده بیوتروریسم بوده‌ است و اگر از نظر بهداشتی اعلام شود که مشکلی وجود ندارد می‌تواند مورد استفاده اقشار کم‌درآمد جامعه قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :