آخرین عناوین

چهارشنبه 14 آبان 1393-23:21 کد خبر:2127

در پی بارش برف ،توسط بخشدار انجام شد:

تشکیل ستاد بحران در یانه سر بهشهر

بخشدار یانه‌سر بهشهر گفت: ستاد بحران در تمامی روستاهای بخش یانه‌سر به منظور تامین سوخت و مواد ضروری در مواقع بحران تشکیل شده است.


به گزارش خزرخبر،حسین نجفی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نخستین برف پاییزی در بخش یانه‌سر به زمین نشست و با ارتفاع دو سانتی‌متری خود، سرمای زمستانی را بر این منطقه کوهستانی حاکم ساخت.

وی ادامه داد: ستاد بحران در تمامی روستاهای بخش یانه‌سر به منظور تامین سوخت و مواد ضروری در مواقع بحران، تشکیل شده است.

این مسئول تصریح کرد: 34 روستا از 54 روستای یانه‌سر دارای دهیاری هستند که ستادهای بحران با همکاری شوراهای اسلامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران تشکیل شده است و در روستاهایی که دهیاری ندارند نیز یک رابط و نگهبان قرار دادیم.

بخشدار یانه‌سر بهشهر در ادامه توضیح داد: دو پاسگاه انتظامی در مسیر 350 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی یانه‌سر مستقر هستند، چند دستگاه تراکتور و نیسان نیز برای مقابله با حوادث احتمالی مانند بسته شدن راه‌های مواصلاتی و نجات کسانی که گرفتار برف شده‌اند، اختصاص دادیم.

نجفی با اشاره به تجربه‌ای که راه و شهرسازی و هلال احمر همچنین مسئولان محلی از حوادث غیرمترقبه در فصل سرما دارند، بیان داشت: نگرانی خاصی وجود ندارد اما باید آمادگی کامل داشته باشیم به ویژه اینکه با قطعی برق و تلفن در زمان برف و بوران، مواجه خواهیم بود.

وی از افزایش جمعیت بخش یانه‌سر در پاییز امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت و اینکه یکی از دلایل ماندگاری تعداد قابل توجهی از خانوارها، افزایش سرقت‌ها در سال‌های قبل و البته مهیا بودند بخش قابل قبولی از زیرساخت‌ها، بوده است.

بخشدار یانه‌سر بهشهر یادآور شد: به عنوان مثال در روستای «ارضت» که در فصول سردِ سال‌های گذشته تعداد جمعیت آن به 50 خانوار نمی‌رسید، اکنون 90 خانوار ساکن هستند.

به گزارش فارس، به دلیل نیازی که نسبت به حضور بخشدار و کارشناسان آن در یانه‌سر احساس می‌شد، بخشدار این بخش به اتفاق همسر و مادر خود در روستای «اندرات» و دو تن از کارشناسان وی نیز به اتفاق خانواده در مرکز بخش (بیشه‌بنه) ساکن شدند و تمام فصول پاییز و زمستان را در این بخش کوهستانی، خواهند ماند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :