آخرین عناوین

شنبه 17 آبان 1393-1:4 کد خبر:2132

قابل توجه مردم مازندران:

مازندرانی‌ها پزشک زیرمیزی‌ بگیر را به تلفن 1490 و 1590 اطلاع دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تصمیم وزارت بهداشت برای برخورد با پزشکان زیر‌میزی‌ بگیر جدی است، گفت: مازندرانی‌ها پزشک زیر‌میزی‌ بگیر را به تلفن 1490 اطلاع دهند.


به گزارش خزرخبر،قاسم جان‌بابایی در گفتگو با فارس، درباره اجرای طرح تحول سلامت برای جلوگیری از دریافت زیرمیزی پزشکان، اظهار کرد: در طرح جدید وزارت بهداشت هیچ پزشکی حق دریافت پول در مطب از بیمار برای بستری و جراحی را ندارد.

وی تصریح کرد: این طرح برای پزشکان شاغل در مراکز دولتی و خصوصی قابل اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در طرح جدید وزارت بهداشت برای جلوگیری از تخلف پزشکان، دانشگاه مکلف است طی دو روز موارد را پیگیری و به شاکیان اطلاع دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پرداختی بیماران باید از طریق مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انجام شود و هر مبلغی که بیماران برای دریافت خدمات در بیمارستان دولتی و خصوصی پرداخت می‌کنند باید همراه با دریافت رسید باشد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در مازندران در پاسخ به این سوال که جریمه کردن پزشک متخلف زیر‌میزی‌ بگیر قبل از مطرح شدن این موارد در وزارت بهداشت مطرح بود، دانشگاه برای جلوگیری از تخلف به صورت جدی چه ساز و کاری تعریف کرد، بیان کرد: قبلا ساز و کار قانونی به صورت جدی پیگیری نمی‌شد ولی وزارت بهداشت به صورت جدی این طرح را پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: اگر پزشکی اقدام به دریافت زیر‌میزی کند و مردم موارد تخلف را به دانشگاه اعلام و موارد تخلف در دانشگاه ثبت شود، امکان فعالیت پزشک متخلف در هیچ جای کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: پزشک زیر‌میزی‌ بگیر در هیچ جای کشور امکان دریافت پروانه مطب را ندارد و اگر عضو هیئت علمی باشد نیز برکنار می‌شود.

قائم‌وزیر بهداشت در مازندران در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدای جدی شدن این طرح موارد تخلفی در مازندران ثبت شد، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت جدی در این مورد وارد شد و به دلیل تذکرات جدی تاکنون مورد تخلفی در این ارتباط ثبت نشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • هموطن
    شنبه 17 آبان 1393-11:15


    آيا اين كار فايده اي هم داره، يا باز پزشكان محترم ميگردن و يه راه حل جديد تري پيدا مي كنن كه اين زير ميزي ها همچنان ادامه داشته باشه.