آخرین عناوین

پنجشنبه 8 خرداد 1393-17:38 کد خبر:215

مدیرکل بهزیستی مازندران خواستار شد:

توجه ویژه به حل مشکل مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:مشکل اصلی معلولان و جانبازان عدم مناسب سازی اماکن و معابر می باشد که باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.


به گزارش خزرخبر، سید سعید آرام  در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران جانباز و معلول مازندران در سالن آمفی تئاتر بهزیستی مازندران، افزود:معلولان با ورزش می توانند گام های اساسی در زندگی و اجتماع بردارند.

وی با بیان اینکه شرایط خاص معلولان آنها را از پیشرفت و موفقیت باز نمی دارد خاطر نشان کرد:ورزش باعث عزت نفس و خودباوری و رشد معلولان و جانبازان می شود.

آرام با اشاره به اینکه تاکنون فضای ورزشی مناسب برای معلولان طراحی نشده است، اظهار داشت: تعداد سالن‌های ورزشی ویژه معلولان در استان انگشت شمار است اما علی‌رغم این همه محدودیت‌ها این ورزشکاران افتخارات زیادی کسب کرده اند.

آرام تصریح کرد: بیش از 75نفر از ورزشکاران جانباز و معلول مازندرانی در سال 92 در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان سنجش افراد در جهان بستگی به مشارکت اجتماعی آنان دارد و محدودیت در سنجش لحاظ نمی‌شود.

به گزارش خزرخبر در این مراسم با حضور نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان از 75 ورزشکار مازندرانی که در مسابقات پارا آسیایی مدال کسب کردند تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم مجمع عمومی سالانه هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان مازندران با حضور نائب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور برگزار شد.

به گزارش خزرخبر،غفور کارگری گفت:مجبوریم تا به فضای هیئت های ورزشی از لحاظ ساختار نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مازندران از فعال ترین استان ها در ورزش جابازان و معلولین است افزود:مازندران دارای 1300 ورزشکار با پرونده تکمیل شده و ساماندهی شده می باشد که مقام اول کشوری را دارد.

کارگر با اشاره به اینکه 18 هیئت ورزشی در 9 رشته از مازندران بیشترین فعالیت را در لیگ ورزش‌های معلولان و جانبازان کشور دارند به حضور 300 ورزشکار خانم مازندرانی در تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد حضور ورزشکاران خانم مازندرانی نسبت به ورزشکاران آقا نسبت قابل قبولی است.

رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان کشور با اشاره به کسب 22 مدال توسط ورزشکاران جانباز و معلول مازندرانی در سال 92، تصریح کرد: 11مدال طلا، 7نقره و 4 برنز حاصل زحمات ورزشکاران معلول مازندران در اسل قبل بوده است.

کارگر خاطر نشان کرد: حضور 9 تیم از مازندران در مسابقات جهانی بیانگر جذب اسپانسر و مشارکت استانی است که این مجموعه را اداره می‌کنند.

در ادامه مدیر هیئت ورزش های جانبازان و معلولین مازندران نیز با بیان اینکه باید فضای هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان از لحاظ ساختاری ویژه‌تر دیده شوند، گفت: نخستین قدم ایجاد هیئت رئیسه قوی در مازندران بود.

حمیدعلی صمیمی افزود: اداره کل بهزیستی، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و آموزش و پرورش استثنایی اعضای هیئت رئیسه ورزش جانبازان و معلولان هستند.

وی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها روسای بنیاد شهید و بهزیستی مسئولیت هیئت ورزش‌ها را بر عهده دارند، اظهار داشت: براساس ظرفیت و شاخص‌ها سعی کردیم استفاده بهینه را از امکانات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف داشته باشیم.

صمیمی خاطر نشان کرد: سعی شده امکانات لازم را مهیا کنیم تا در بخش‌های انفرادی خوب عمل کنیم و نتایج مثبتی به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه در بخش پرورش جوانان و بزرگسالان پیشرفت‌های خوبی داشته ایم، تصریح کرد: اداره کل بهزیستی و بنیاد شهید توانسته فعالیت‌های خوبی را در این بخش داشته باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :