آخرین عناوین

پنجشنبه 22 آبان 1393-20:42 کد خبر:2156

کدام مسئول باید پاسخگو باشد؟!!

هلال احمر همکاری نمی کند/کمبود خودرو بهانه ای برای عدم رسیدگی به بیماران توسط اورژانس مازندران

اورژانس مازندران با کمبود نیروی مرد برای مدیریت بحران مواجه است و این کمبودها درست در زمان بحران گریبان‌گیر بیماران اورژانسی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بروز دو تصادف خطرناک در محور ساری به دریا و نحوه امدادرسانی اورژانس به مصدومان و مشکلات که اورژانس مازندران در امدادرسانی با آن مواجه است در این گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جزئیات سانحه تصادف

ساعت 9 و 20 دقیقه امروز به اورژانس مازندران در ساری اطلاع داده می‌شود که تصادفی در جاده ساری به فرح‌آباد رخ داده است.

در این سانحه یک دستگاه سمند به گارریل کنار جاده برخورد می‌کند که ریخته شدن خون در کنار جاده نشان از بحرانی بودن، حال بیمار دارد.

صدای اورژانس حدود 9 و 45 دقیقه در حوالی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شنیده می‌شود که ظاهرا برای انتقال بیمار اقدام کردند.

حدود 10 دقیقه بعد از تصادف سمند درست 10 متر جلوتر از صحنه تصادف سمند، یک دستگاه موتورسیکلت با سواری پژو برخورد کرد.

که این تصادف نیز بنا به اظهارات کارشناس اورژانس مازندران ساعت 9 و 50 دقیقه به اطلاع اورژانس رسید و این موضوع در حالی توسط مسئولان اورژانس مطرح می‌شود که پرسنل اورژانسی که برای انتقال مصدوم نخست مراجعه کرده بودند در جریان این تصادف قرار گرفتند و بنا به اظهارات مردمی که در صحنه حضور داشتند تصادف دومی حدود 10 دقیقه بعد از تصادف نخست اتفاق افتاد.

خبر وقوع تصادف و حضور نیافتن اورژانس برای انتقال راکب موتورسیکلت که به ظاهر برای خرید نان به محل کار یا منزل اعزام می‌شد به رئیس اورژانس مازندران توسط خبرنگار فارس اطلاع‌رسانی شد.

تماس با مدیریت اورژانس مازندران

فرهاد مصدری رئیس اورژانس 115 مازندران، کارشناس اورژانس را مامور پاسخگویی به خبرنگار فارس کرد و درباره جزئیات این سانحه بیان داشت: دو صحنه همزمان تصادف در جاده ساری به دریا رخ داد.

توضیحات کارشناس اورژانس

وی بیان داشت: تصادف نخست ساعت 9 و 20 دقیقه به کارشناسان اورژانس اطلاع داده شد که اقدامات لازم برای انتقال بیماران انجام شد.

این کارشناس اورژانس درباره تصادف دومی گفت: تصادف دومی حدود 10 دقیقه بعد به اورژانس اطلاع داده شد.

وی با اعلام اینکه تصادف دومی حدود 9 و 50 دقیقه به اورژانس اطلاع داده شد، افزود: اقدامات لازم برای انتقال بیمار در دستور کار قرار گرفت و همکاران اورژانس برای حضور در صحنه اعزام شدند.

عدم حضور به موقع اورژانس که مورد انتقاد مردم در صحنه بود به اطلاع کارشناس اورژانس رسید که وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس از کمبود خودروی اورژانس در محور ساری به دریا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در این مسیر یک دستگاه آمبولانس در اختیار داشتیم که برای انتقال مصدوم نخست اقدام کردیم.

این کارشناس اورژانس ادامه داد: برای اعزام این بیمار از همکاران که در پل تجن ساری مستقر هستند، به ماموریت اعزام شدند.

اظهار کارشناس اورژانس در پاسخ به خبرنگار فارس از کمبود آمبولانس در مرکز استان اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با این سانحه یک مورد سقوط نیز به ما گزارش شد که دچار مشکل هستیم.

این کارشناس اورژانس اضافه کرد: آمبولانس این منطقه برای امدادرسانی به جاده فرح‌آباد حدود 25 دقیقه زمان نیاز دارد.

وی اضافه کرد: دو کد آمبولانس در منطقه داشتیم که یک پست اورژانس برای انتقال مصدومی که در ساعت 9 و 20 دقیقه تصادف کرد اعزام شد و برای تصادف دومی به دلیل درگیر بودن دیگر آمبولانس این کد برای انتقال مصدوم سانحه دیده در پل تجن ساری به ناچار از کد پل تجن استفاده کردیم.

توپ کمبود امکانات در زمین هلال‌احمر

این کارشناس اورژانس در ادامه به عدم همکاری هلال‌احمر برای انتقال مصدومان نیز اشاره کرد و گفت: در زمان بحران از هلال‌احمر درخواست کمک می‌شود که امروز با ما همکاری نکردند.

کمبود پرسنل در اورژانس مازندران مسئله‌ای است که بارها و بارها توسط مسئولان مطرح می‌شود.

ماموریت‌های همزمان اورژانس

هر زمان درباره مشکلات اورژانس در منطقه چهاردانگه ساری مطرح می‌شود، مسئولان در پاسخ به خبرنگاران همزمانی ماموریت اورژانس را مطرح می‌کنند.

کمترین انتظار از مسئولان اورژانس در مناطق مراکزی شهر اقدام به موقع برای رساندن بیمار در مواقع سوانح است که عملکرد اورژانس استان در این زمینه نشان از وجود مشکلات جدی است که نیاز به بررسی جدی دارد به این دلیل که اورژانس در زمان بحران به ماموریت فراخوانده می‌شود.

&&&

به دنبال انتشار خبر(هلال احمر همکاری نمی کند/کمبود خودرو بهانه ای برای عدم رسیدگی به بیماران توسط اورژانس مازندران) در سایت خزرخبر،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جوابیه ای ارسال نمود که عینا منتشر می شود:

 مدیر مسئول محترم پایگاه خبری – تحلیلی خزرخبر

 با سلام

احتراما در پاسخ به خبر مندرج در آن خبرگزاری محترم با عنوان "هلال احمر همکاری نمی کند/کمبود خودرو بهانه ای برای عدم رسیدگی به بیماران توسط اورژانس مازندران" مورخ 22 آبان 1393، ضمن این که این دانشگاه لطف اصحاب گرانقدر رسانه درخصوص اعلام هرگونه نارسایی در حوزه بهداشت و درمان استان را، سرمایه ای برای بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مردم شریف استان می داند، خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه به شرح ذیل در همان صفحه و همان فونت اقدام گردد. "

با نگاهی به متوسط آمار ماموریت های ماهانه اورژانس 115مازندران(6000 الی 7800مورد ) و همزمانی برخی حوادث دریک منطقه، ضمن استفاده از ظرفیت های موجود اورژانس درآن منطقه، نیاز به اعزام کدهای کمکی از مناطق غیر همجوار می گردد که علی رغم استفاده از حداکثر توان در جهت تسریع در امر امدادرسانی، بروز معضل تاخیر دراینگونه موارد، مسئله ای اجتناب ناپذیر بوده که اختصاص به مازندران نداشته و در سراسر کشور رخ می دهد و آنچه مسلم است توسعه پایگاه های شهری وجاده ای، افزایش آمبولانس وافزایش نیروی انسانی مرد، راهکار اساسی کاهش مشکل مذکور می باشد که این امر براساس برنامه پیشنهادی پنجم توسعه مبنی برافزایش پایگاه وآمبولانس وجذب نیروی انسانی در دست اقدام می باشد.

 

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شجاع دل
    شنبه 24 آبان 1393-9:59


    تا آنجایی که من اطلاع دارم هلال احمر اصلا در جاده دریا پایگاه ندارد پس اون کارشناس اورژانس با چه بهانه ای توپ را در زمین هلال احمر شوت کرد نمیدانم ، واقعا جای تاسف دارد که با جان مردم اینگونه بازی میشود . آیا اگر خانواده خودشان بود همین کار را میکردند .

    • ساروی
      جمعه 23 آبان 1393-18:1


      نمیدونیم کمبود خودرو و مامور در اورژانس مازندران بهونه است یا واقعیت، اگه بهونه است که کم کاری خودشونو بپوشونن که واقعا برای خودمون متاسفیم ولی اگه واقعیت داشته باشه بازم جای تاسف و افت داره ، یعنی این استان به این بزرگی با این همه مقام و مسوول نمیتونه کاری کنه که نیروهای امدادی اورژانسش و وسیله نقلیه اش افزایش پیدا کنه.
      فکر نکنم نجات جون مردم بی اهمیت باشه که اینجوری سر سهل انگاری و کم کاری ارگانی مثل هلال اهمر و نداشتن نیروی اورژانش به خطر بیفته.

      • پنجشنبه 22 آبان 1393-22:19


        انتشار این خبرها موجب نجات بیماران میشه دستتون درد نکنه