آخرین عناوین

شنبه 22 اسفند 1394-10:37 کد خبر:21612

غفلت و بی مسئولیتی مسئولان استان تا کجا!!

از نمایندگی «بی‌رئیس» تا فعالیت ۲۷ ماهه یک کارشناس بدون حکم مسئولیت!

دفتری که قرار بود صدور شناسنامه نوزاد، کارت ملی و... به صورت تمام مکانیزه! در آن صورت بپذیرد، امروز با سرعت زیاد به سوی تعطیلی پیش می‌رود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بصیرنیوز، این خبر در ۶ فروردین ۹۴ در پایگاه جامع اطلاع‌رسانی بصیر منتشر شد.

«چهاردهمین دفتر نمایندگی ثبت احوال استان، در بخش دهفری شهرستان فریدونکنار افتتاح شد»، خبر خوشی که در دی ماه سال ۱۳۹۱ دهان به دهان در فریدونکنار و بخش دهفری گشت و شادی مردم را به همراه آرود.

دفتری که به گفته بخشدار وقت، ولی الله مقصودی قرار بود، صدور شناسنامه نوزاد، کارت ملی، استعلام مشخصات برای دادگستری، کلانتری، زمین و غیره، درخواست تعویض شناسنامه و مفقودی به صورت تمام مکانیزه! در آن صورت بپذیرد، امروز با سرعت زیاد به سوی تعطیلی پیش می‌رود و فعالیت خاصی در آن انجام نمی‌شود.

سرپرستی این نمایندگی که با سلام و صلوات آغاز شد در ابتدا به ولی‌الله(علی) ساکت سپرده شد اما امروز حتی یک کارمند نیز در آن برای خدمت‌رسانی به مردم بخش دهفری حضور ندارد.

به همین دلیل با ولی‌الله ساکت در این زمینه به گفت‌و‌گو نشستیم، سخنان قابل تامل این مدیر جوان، پر از درد و سهل‌انگاری مسئولان بود.

بیش از ۲ سال بدون حکم مسئولیت در دهفری فعالیت می‌کنم!

ولی‌الله ساکت در این زمینه اظهار داشت: فعالیت خاصی در این دفتر نمایندگی که با حضور مدیرکل سابق و مسئولان ارشد شهرستان افتتاح شد، انجام نمی‌دهیم، در واقع نه شناسنامه‌ای صادر می‌کنیم و نه اعلام مشخصاتی صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در این دفتر نمایندگی شرایط واقعا بد است و هیچ امکاناتی برای پاسخگویی نداریم، اذعان داشت: فقط درخواست تعویض و مفقودی شناسنامه در این دفتر صورت می‌گیرد، در واقع پس از دریافت مدارک از فرد درخواست ‌دهنده، در ثبت احوال فریدونکنار شناسنامه صادر می‌شود و من به عنوان حامل، آن را تحویل می‌دهم.

کارشناس مسئول دفتر ثبت احوال بخش دهفری، اظهار داشت: این دفتر نمایندگی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه دایر است که به دلیل همین مشکلات دیگر از سال جاری به آنجا نمی‌روم.

ساکت افزود: بیش از ۲ سال است که به نام سرپرست آنجا هستم اما هیچ حکمی در این خصوص ندارم، جالب اینجا است که از طریق آزمون، شخصی دیگر سرپرست آنجا شده اما من را در این مدت به صورت موقت مستقر کرده‌اند که این مدت موقت بیش از ۲ سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه هیچ حکمی برای من ابلاغ نشده است، گفت: برای اینکه نمایندگی افتتاح شود، من را به صورت موقت به عنوان سرپرست معرفی کردند و فقط با ابلاغ داخلی من در اینجا مسئولم.

ساکت با بیان اینکه حکم من در واقع کارشناس مسئول نمایندگی ثبت احوال بهنمیر است و چون برای اینجا کسی را نداشتند من را برای سه روز در هفته به اینجا آوردند، خاطرنشان کرد: در این دفتر هیچ شخص دیگری نیست و در این مدت تنها بوده‌ام، در واقع هیچ کاری در آنجا انجام نمی‌شود و مسئولان نیز با اینکه می‌دانند کاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به مدیرکل قبلی هم گفتم و وی فقط گفت «پیگیری می‌کنیم»، اظهار داشت: من هم از این بلاتکلیفی خسته شدم و در سال جدید به دهفری نمی‌آیم و به محل کار خود در بهنمیر می‌روم، چون ابلاغ من داخلی است به راحتی می‌توانند شخص دیگری را به اینجا بیاورند و در واقع اینجا تنها کسانی که متضرر می شوند مردم هستند.

ساکت در پایان اذعان داشت: مگر این نمایندگی نیاز به یک مسئول ندارد، اگر به این مسئول نیازمند است مگر نباید حکم مسئولیتی برای او صادر شود، متاسفانه بیش از ۲ سال در این نمایندگی مسئولیت دارم و حکمی نیز صادر نشده است.

به هرحال به نظر می‌رسد مسئولان استان و شهرستان باید به گونه‌ای شایسته با این موضوع برخورد کنند و اگر نیاز به ادامه کار این دفتر در این بخش نمی‌بینند زودتر آن را تعطیل کنند، چرا که تمامی هزینه‌های جاری این دفتر از بیت‌المال است و نباید به راحتی آن را هدر داد اما اگر وجود این دفتر را برای این بخش مورد نیاز می‌دانند زودتر از این وضعیت نابسامان نجات دهند تا خدمات شایسته و درخور مردم این شهرستان و به ویژه بخش دهفری ارائه دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :