آخرین عناوین

سه شنبه 25 اسفند 1394-16:53 کد خبر:21626

روزشمار تغییر استاندار مازندران:

استاندار بعدی مازندران چه کسی خواهد بود؟ / لزوم پرهیز از انتخاب حزبی و سفارشی!

این روزها که زمزمه های تغیییر استاندار برای چندمین بار به گوش می رسد این پرسش مطرح است، گزینه مطلوب برای استانداری مازندران چه کسی است؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، طنز ماجرا اینجاست که پس از سه سال دوباره برگشتیم سر خط،همانجایی که می شد با درایت بیشتر و با دوری از جو هیجانی و احساسی لحظات پس از انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه دقت لازم را به خرج داد و با پس زدن دست برخی از آقازاده ها و متنفذین کشوری ،آینده یک استان را به بازی نگرفت.

شاید دوران استانداری ربیع فلاح یکی از سخت ترین دوران هایی باشد که یک استاندار در مازندران سپری کرده است هم به لحاظ شرایط اقتصادی دولت و هم به دلیل نوع مدیریتی که توسط استاندار مازندران اعمال شده است.

ربیع فلاح جلودار ازهمان ابتدای مطرح شدن نامش برای استانداری منتقدان جدی و حق به جانبی داشت که معتقد بودند که او در حد و اندازه استانداری نیست هرچند که بسیاری معتقدند که فلاح از نظر اخلاقی  دارای شخصیت موجه و موقری است که بیراه هم نمی گویند منتها این خصوصیات چاره کار نیست و گره کور سوء مدیریت در استان و خرابی های ناشی از بی برنامگی ها و بی دقتی ها را باز نمی کند.

بیکاری بالا،عدم پویایی اقتصادی، شرایط نامناسب اجتماعی و عمرانی در مازندران کاملا هویدا است و اگر قرار بود معجزه ای اتفاق بیافتد در این نزدیک به سه سال باید اتفاق می افتاد.

با این همه چند ماه پس از روی کار آمدن ربیع فلاح گمانه زنی ها برای جانشینی وی آغاز شد و آنطور که شنیده شده است در یکی دو نوبت هم کار تقریبا تمام شده بود که "امداد غیبی" به داد فلاح رسید و عواملی مانند نزدیک بودن به روزهای حساس انتخابات مجلس مازندران سبب شد که فلاح از مهلکه تعویض رهایی یابد.

اما به نظر می رسد که با فرا رسیدن نوروز و پشت سرگذاشتن روزهای سخت انتخابات مجلس اکنون نوبت به یک خانه تکانی اساسی در مجموعه استانداری مازندران است.

این روزها که زمزمه های تغیییر استاندار مازندران برای چندمین بار به گوش می رسد و به نظر می رسد که ایندفعه دیگر کاملا جدی پیش می رود این پرسش مطرح است که گزینه مطلوب برای استانداری مازندران چه کسی است؟

آیا افراد امتحان پس داده ای مانند پنجه فولادگران و دیگران  که چند صباحی بر مسند استانداری مازندران نشسته بودند و عملا اقدام قابل توجهی از آنها سر نزده است می توانند گزینه مطلوب باشند؟

چرا برخی از سیاسیون با دیدگاه صرفا جناحی به مسئله نگاه می کنند و حاضرند اشخاصی شبیه به فرد مورد اشاره علی رغم کارنامه ضعیف خود دوباره سکان استانداری مازندران را دست بگیرند؟

مطمئنا بازگشتن افرادی که صرفا به سبب مسائل جناحی قرار است که  استاندار شوند افتادن از چاله به چاه است و هیچ کمکی به حل مسئله نمی کند.

در ادامه این بحث مهمترین شرایط انتخاب استاندار بعدی مازندران و لزوم پرهیز از تفکرات بسته جناحی و عدم سفارش پذیری های پشت پرده در این انتخاب مهم، مفصلا مورد برسی قرار خواهد گرفت.

با ما همراه باشید ...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :