آخرین عناوین

پنجشنبه 27 اسفند 1394-12:4 کد خبر:21634

بی‌توجهی مسئولان راه و شهرسازی مازندران:

محور محمودآباد به آمل بدون روشنایی

بخشی از محور محمودآباد به آمل بدون روشنایی است و مسئولان همچنان از توجیه نبودن طرح ایجاد روشنایی در این مسیر سخن می‌گویند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محور اتوبان محمودآباد به آمل حدود 16 کیلومتر فاصله داشته و در سال‌های گذشته حدود نیمی از مسیر با تذکر مسئولان شهرستانی و انتشار در رسانه‌ها، از سمت محمودآباد تا «کلوده»، انجام شده است.

از روستای کلوده تا ورودی شهر آمل چند روستا در طول مسیر قرار دارند که عبارتند از لامیزده و بولیده در قسمت غربی جاده و روستاهای کرچک نوایی، کرچک لاریجانی و سنگ‌کتی در قسمت شرقی بلوار محمودآباد به آمل که در حوزه استحفاظی محمودآباد قرار دارند، همچنین روستاهای معصوم‌آباد، حسین‌آباد و کلاصفا در حوزه استحفاظی آمل قرار دارند.

کار بیشتر مردم این روستاها کشاورزی است و به‌علت وجود گاردریل و جداسازی دو سمت جاده، زمین‌های مردم با محل سکونت آنها در یک‌جا نیست و کشاورزان با ادوات کشاورزی باید از محل سکونت در روستا به سمت دیگر جاده یعنی زمین کشاورزی و یا شالیزاری خود بروند که البته حذف بریدگی‌ها و کمبود دور برگردان در مسیر، مشکل دیگری است که نیاز به بحث جداگانه‌ای دارد.

مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی اگر در این شب‌ها سری به اتوبان آمل به محمودآباد بزنند، کاملاً متوجه می‌شوند که نیمی از مسیر دارای روشنایی بوده، حدود 50 درصد لامپ‌ها سوخته و در بیشتر مسیر دو یا چند تیر چراغ برق خاموش هستند.

اکنون سئوال این است که با توجه به پرترافیک بودن این مسیر و قرار داشتن چندین روستا در دو طرف آن، تردد کشاورزان با ادوات کشاورزی و تاریکی مسیر در فصل بهار و تابستان همچنین مه‌گیر بودن در فصل زمستان، آیا تاریکی و خاموشی در این محور، منطقی است؟

در هفته دولت نیز از مسئولان شهرستانی در همین رابطه سئوال شد که آنها روشنایی مسیر را فاقد توجیه اقتصادی دانسته و اعلام کردند که اداره‌کل راه و شهرسازی فقط در محل دور برگردان نسبت به تعبیه روشنایی اقدام می‌کنند.

حدود پنج کیلومتر از مسیر مذکور نیاز به نصب تیرهای روشنایی برق دارد و در بقیه مسیر باید بهسازی، تعمیر و تعویض لامپ‎های سوخته انجام شود تا تمامی این محور، زیر روشنایی کامل رفته و هم مسافران نوروزی و هم مردم بومی به‎ویژه کشاورزان از خطرات ناشی از آن در امان باشند.

در حالی‌که سایر شهرها از روشنایی کامل در جاده‌ها برخوردار هستند؛ اما در محور محمودآباد به آمل مشکل مالی و کمبود اعتبار یا نبود توجیه اقتصادی عنوان می‌شود، در هر صورت لازم است تا فعالیت‌های زیرساختی برای حفظ امنیت و جان مردم، در اولویت قرار داشته باشد تا شاهد کمتر شدن حوادث در مواقع بارندگی و شب‎هنگام باشیم.

امیدواریم که با تجهیز روشنایی محور محمودآباد به آمل شاهد کاهش حوادث احتمالی در این مسیر پرتردد در ایام پیک سفر برای مسافران و در تمام سال برای مردم منطقه باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :