آخرین عناوین

پنجشنبه 27 اسفند 1394-12:5 کد خبر:21635

با دستور شهردار بابل رقم خورد:

اخراج 20 نفر از کارکنان شهرداری بابل که توسط اعضای شورا جذب شدند

20 نفر از نیروهای سازمان‌های شهرداری بابل که توسط اعضای شورای شهر به‌طور غیرقانونی جذب شده بودند، توسط شهردار اخراج شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شهردار بابل  با اشاره به اینکه در سیاست تابع قانون و در مسائل اجرایی خط قرمز من مردم است، اظهار کرد: مطلع شدم 26 نفر از افراد به‌کارگیری شده در بدنه سازمان‌های تابعه شهرداری، فاقد وجاهت قانونی بوده و توسط اعضای شورای شهر جذب شده‌اند.

اردشیر بیژنی افزود: این اقدام با برخورد قانونی مواجه شد و فعلاً 20 نفر را اخراج کردیم و 6 نفر دیگر نیز مشمول اقدام قانونی می‌شوند.

وی بیان کرد: من سیاسی نیستم هرچند سیاست را می‌دانم اما وارد بازی سیاسی نمی‌شوم، چون نیروی خدماتی و اجرایی هستم و کسی حق ندارد مرا هم‌طیف سیاسی خود بنامد.

شهردار بابل درباره نحوه جذب در شهرداری بابل، گفت: با وجود اینکه از تلاش مسئولان قبلی شهرداری بابل تقدیر می‌کنم، اما اعلام می‌کنم به سبب بی ‌درایتی‌های گذشته، بابل 40 سال از توسعه و عمران عقب مانده است.

این مسئول یادآور شد: وجود نیروهای کمی و کیفی در بدنه شهرداری بابل امری حیاتی است و در راستای این امر نیازمند به‌کارگیری افراد کیفی با رزومه بهتر بوده و از افرادی که کارآیی لازم را ندارند، خداحافظی می‌کنیم.

بیژنی ادامه داد: برای توسعه شهر بابل با هر عنصری که خارج از ضوابط کاری کند که در حوزه بنده باشد، برخورد قاطع می‌شود.

رئیس کمیسیون فضای سبز، زیباسازی و پارک‌های شهرداری بابل نیز در این‎باره گفت: نیروهای به‌کارگیری‌ شده، مربوط به یک‌سال قبل بوده که در فضای سبز و سازمان عمران به‌کارگیری شدند.

مهدی علیجان‌ زاده‌کاشی افزود: جذب نیرو بدون وجهه قانونی خلاف بوده و نیروهای غیرقانونی باید از بدنه شهرداری حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار بابل با مصوبه شورای شهر اقدام به اخراج نیروهای معرفی‌شده از سوی بعضی از اعضا شورای شهر کرد که با لابی‌گری وارد بدنه شهرداری شده بودند.

یک عضو شورا اسلامی شهر بابل گفت: متأسفانه تعداد اندکی از دوستان ما در مدیریت شهری با لابی‌گری و استفاده از رانت افراد فامیل و به‌ویژه خانواده درجه یک خود را با عناوین و دستاویزهای مختلف وارد شهرداری و سازمان‌های تابعه شهرداری کردند.

محمدحسین منصف افزود: یافتن اسامی این افراد آن قدر مشهود است که نیازی به اسناد مکتوب ندارد و با مراجعه حضوری به شهرداری و سازمان‌های تابعه و مطابقت نام افراد به‌کارگرفته‌شده در این سازمان‌ها، با نام بعضی از مدیران و مسئولان شهری و استانی، معلوم شود کدام‌ یک از این مدیران به‌جای کاریابی برای بچه‎های این مردم مظلوم و حامی انقلاب، منافع فامیل، بچه‌ها و خانواده درجه یک خود را ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: گرچه تعداد این مدیران و مسئولان خاطی در مقابل مدیران درستکار کم است، اما عدم برخورد با خاطیان آبروی بقیه مدیران را نیز خدشه‌دار می‌کند.

خزانه‌دار و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در زمینه همکاری و همدلی، خواستار تعامل بیشتر بین شهرداری و شورای شهر بابل در همه حوزه‌ها شد و ادامه داد: امیدوارم عمل‌گرایی شهردار بابل بیش از شعار وی باشد.

منصف خواستار برخورد جدی شهردار بابل با لابی‎گران و رانت‎خواران در همه سطوح شد و گفت: شورای شهر حکم قانون‎گذار و ناظر بر فعالیت‌های شهردار و شهرداری را دارد و بقا و موفقیت شهردار در گروی تعامل سازنده با اعضای شورای شهر، احترام به شورا و نقش آن و اجرای دقیق مصوبات شوراست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :