آخرین عناوین

شنبه 29 اسفند 1394-19:26 کد خبر:21643

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

مازندران؛ امن‌ترین استان کشور برای مسافرت نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گرذدشگری مازندران از مازندران به عنوان یکی از امن ترین استان های کشور برای سفر نوروزی نام برد.

 


به گزارش خزرتیترخبر،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از ۹۰ درصد مسافران نوروزی به استان از مناطق ییلاقی، آثار تاریخی، جنگل، کوه بویژه در روستاها سفر می کنند.

دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران با اعلام اینکه این استان طبق سنوات گذشته دبیرخانه ستاد با تمام کمیته ها در محل دائمی سفر اداره کل میراث فرهنگی استان فعالیت می کنند، اظهارداشت: کمیته های دوازده گانه ستاد تسهیلات سفر بصورت تمام وقت در آماده باش کامل در همه زمینه ها از جمله حوزه های ترافیک، امنیتی، خدمات بهداشتی، زیست محیطی، برنامه های فرهنگی، اطلاع رسانی و پذیرایی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان کمیته ها تمام فعالیت های شهری و روستایی را در همه زمینه ها همچون آمار تصادفات، شناسایی نقاط حادثه خیز، خدمات رسانی، اورژانس، افزایش بی رویه نرخ ها، ارائه خدمات دهی در هتل ها و رستوران ها سریعا پیگیری های لازم برای رعایت حقوق مسافرین انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه برخی از مناطق و روستاهای استان مازندران هنوز شناخته شده یا کم شناخته شده هستند، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی و مردم باید برای شناخت ظرفیت ها و پتانسیل استان برنامه ریزی و اقدام کنند.

بزرگ نیا افزود: با ورود مسافر روستاییان می توانند در راستای فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی در روستا درآمد زدایی داشته باشند و بلدهای محلی و تور گردان ها در مناطق شهری و روستایی جاذبه های شناخته شده و ناشناخته شهری و روستایی را به مسافران و گردشگران نشان دهند.

وی در خصوص پیش بینی حضور مسافران در تعطیلات نوروز در استان، اذعان داشت: در سال جدید با توجه به شرایط جوی مناسب و آفتابی و وجود دو عید دینی و اسلامی شاهد حضور مسافران و گردشگران بسیار در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص سفرهای خارجی، تصریح کرد: در سال جدید گردشگران سفرهای داخلی را به سفرهای خارجی ترجیح می دهند.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه گردشگران سفر خود را از کشور آغاز کنند، افزود: به مسافران و گردشگران پیشنهاد می کنم بدنبال شناخت جغرافیای فرهنگی کشور و ایران باشند تا در زمینه فرهنگ، هویت، زبان و آداب و رسوم مردم کشور اطلاعات مناسب برای سفر کسب کنند.

وی بیان کرد: علاقه مندان به ایرانگردی مازندران را با نگاه سرزمین با فرهنگ، تاریخ و طبیعت سحر انگیز ببینند و از آن استفاده کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :