آخرین عناوین

شنبه 29 اسفند 1394-19:44 کد خبر:21645

مجری طرح ملی خانه مسافر در مازندران خبر داد:

شناسایی 7 هزار واحد سنتی در مازندران

مجری طرح ملی خانه مسافر در مازندران گفت: در طرح خانه مسافر 7 هزار واحد سنتی در مازندران شناسایی شد.


به گزارش خزرتیترخبر، هوشنگ مرادی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به شناسایی 7 هزار واحد سنتی در استان، اظهارداشت: ظرفیت پذیرش خانه های مسافر در استان 60 هزار مسافر است که در ایام پیک سفرهای نوروزی این آمار افزایش می یابد.

وی با اعلام اینکه هزینه اقامت هر نفر در خانه مسافرها 35 هزار تومان است در شب است، تصریح کرد: با توجه به ایجاد خانه مسافر در استان و بصرفه بودن این واحدها استقبال مسافران و گردشگران بیشتتر از هتل ها می باشد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی بهشت گستر خزر با بیان اینکه برای استاندارد سازی خانه مسافرها باید حمایت مالی در نظر گرفته شود، افزود: در زمان اجرای  طرح خانه مسافر افراد تابلو بدست سنتی و خانه های استیجاری در استان شناسایی و در مراکز اطلاع رسانی و رزرواسیون ثبت شد.

مرادی بیشترین تعداد خانه مسافر را در غرب استان شهرهای رامسر، چالوس، سلمانشهر، کلاردشت، نوشهر و شرق استان ساری و بابلسر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان استقبال از واحدهای سنتی بسیار بالاست، یکی از برنامه های سال جدید سازمان میراث فرهنگی ارائه مجوز به 350 واحد خانه مسافر در سه ماه نخست سال عنوان کرد.

وی به ساماندهی 700 تابلو بدست در مناطق مختلف استان و ایجاد بیش از 130 مرکز اطلاع رسانی و رزروراسیون در سطح استان مازندران اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مجوز دار کردن خانه مسافرها از سالهای گذشته در دستور کار بوده است اما سلیقه ای انجام می شد، افزود: از اواخر سال جاری یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرای این طرح است.

مدیرعامل طرح ملی خانه مسافر در مازندران بیان کرد: نسبت به دوسال گذشته بیش از 50 درصد کاهش اجاره واحدهای اقامتی بویژه هتل آپارتمان ها و سوئیت ها داشته ایم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :