آخرین عناوین

دوشنبه 2 فروردين 1395-15:40 کد خبر:21653

معاون علوم پزشکی مازندران خبر داد:

افزایش 70 درصدی ماموریت های اورژانس در مازندران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : 50 درصد مراکز بهداشتی دولتی و 25 درصد مراکز خصوصی استان مازندران در ایام نوروز فعالیت هستند.


به گزارش خزرتیترخبر ، علیرضا مردانشاهی در ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران با تاکید بر اینکه تمام دفترچه های درمانی مسافرین در استان مازندران مشکلی برای پذیرش ندارند ، افزود : تمام بیمارستان های خصوصی و دولتی مازندران در ایام نوروز فعال هستند و هیچ مرکز درمانی فاقد پزشک مقیم یا پوشش درمانی نیست .

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران افزود : میزان حجم ماموریت های اورژانس مازندران نسبت به ایام تعطیلات سال قبل 70 درصد افزایش یافته است .

مردانشاهی با بیان اینکه سامانه 1590 برای مسافرینی که مشکل بیمارستانی دارند فعال می باشد ، اظهار داشت : مسافرین می توانند با این سامانه تماس بگیرند و تیم بهداشت و درمان نیز پاسخگوی مشکلات آنها خواهد بود .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه تمام مراکز آزمایشگاهی دولتی و 63 مرکز دندان پزشکی در استان فعال هستند ، تصریح کرد : در ایام نوروز هیچ مشکلی بابت درمان مسافرین در استان مازندران وجود ندارد.

وی ادامه داد : در سایت www.mazums.ac.ir آخرین اطلاعات مراکز درمانی استان مازندران وجود دارد و مسافرین می توانند از آنها بهره مند شوند.

مردانشاهی با تاکید بر اینکه تمام پایگاه های اورژانس استان مازندران با  بیش از 100 آمبولانس فعال هستند ، افزود : 46 هزار بیمار در روزهای گذشته در مازندران ویزیت شده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : مسافرین از ویلاها و اقامتگاه های مجازی که زیر نظر سازمان گردشگری هستند استفاده کنند تا خطراتی مانند گاز گرفتگی آنها را تهدید نکند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه رسانه ها تجلی مطالبات مردم هستند ، تصریح کرد : کشوری پیشرفته محسوب می شود که رسانه های آن بتوانند مطالبات مردم را منعکس کند.

مردانشاهی با بیان اینکه مشکل کمبود پزشک های عمومی شهرستان های مازندران برطرف شده است ، افزود : تلاش می کنیم مسافران با کمبود دارو مواجه نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد : بسته سلامت یکی از اقدامات بسیار خوب دولت تدبیر و امید می باشد که اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور نیاز به توسعه پزشکی هسته ای دارد ، افزود : تعداد سرطان در ایران کمتر از متوسط دنیا است ولی فرآیند سرطان در کشورمان در حال رشد است.

مردانشاهی ادامه داد : غذاهای آماده و فست فود و همچنین عدم وجود ورزش در سبد روزانه هوطنان ، باعث افزایش سرطان می شود.

وی افزود : بی خطرترین روش برای چکاپ قلب ، کلیه ، ریه ، استخوان و مجاری اشکی ، پزشکی هسته ای است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :