آخرین عناوین

دوشنبه 2 فروردين 1395-15:44 کد خبر:21655

معاون میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

آمادگی 13 موزه و سایت جهت بازدید مسافران

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : 13 موزه و سایت موزه استان برای بازدید گردشگران نوروزی آماده شده است .


به گزارش خزرتیترخبر،مهدی ایزدی افزود : 11 موزه و دو سایت موزه گوهرتپه و عباس آباد بهشهر برای بازدید گردشگران آماده سازی شده است.
وی ادامه داد : در تمام روزهای تعطیلات نوروزی موزه ها و سایت موزه های مازندران آمادگی برای حضور بازدید کنندگان را دارند .
معاون میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه سالانه یکصد هزار نفر از موزه ها و سایت موزه های استان بازدید می کنند ، گفت : با توجه به پیش بینی افزایش حضور مسافر در استان ، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و سایت موزه های استان را شاهد خواهیم داشت.
وی در خصوص هزینه بلیت موزه و سایت موزه های مازندران در ایام نوروز گفت که براساس دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی کشور قیمت ها مشخص شده است .
ایزدی ادامه داد : همچنین بازارچه و محل عرضه صنایع دستی مازندران در جوار دو سایت موزه استان فراهم شده است تا مسافران بتوانند سوغات و رهاوردی از استان را با خود به همراه داشته باشند.
بر اساس آمار رسمی میراث فرهنگی مازندران دو هزار و 500 اثر ثبتی و حفاظتی دارد که از این تعداد 670 اثر در فهرست آثار ملی و یک اثر ثبت جهانی شده است.
بر اساس آمار روزانه ستاد خدمات سفر ، از 27 اسفند تاکنون بیش از 46 هزار نفر از آثار تاریخی ، موزه و سایت موزه های مازندران بازدید کردند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :