آخرین عناوین

دوشنبه 2 فروردين 1395-15:45 کد خبر:21656

معاون صنایع دستی مازندران خبر داد:

راه اندازی 800 غرفه صنایع دستی

معاون  صنایع  دستی وهنرهای سنتی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 800 غرفه صنایع دستی در سطح استان راه اندازی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر، رحیم موسوی با اشاره به اینکه صنایع دستی در بیان کننده هنرهای سنتی و فرهنگ آن جامعه است که از جایگاه مهم و ارزشمندی در کشور برخوردار هستند، اظهارداشت: در نوروز سال جاری نمایشگاه های صنایع دستی با 800 غرفه در سطح استان راه اندازی شده که بیشتر در شهرهای رامسر، تنکابن، نوشهر و رامسرمی باشد.

وی بیان کرد: در باغ موزه ها برای حمایت از محرومان و امور خیریه نمایشگاه های صنایع دستی راه اندازی شد.

وی هدف از ایجاد بازارچه و نمایشگاههای صنایع دستی را دسترسی آسان مردم به هنرهای دستی عنوان کرد و افزود: برگزاری بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی موجب رونق اقتصادی و گسترش فرهنگ بومی استان و منطقه می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران اذعان داشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی هویت اصلی و نشان دهنده تمدن و فرهنگ مردم کشور است که باید برای حفظ این میراث تلاش کنیم.

موسوی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم فروردین در جزیره بوستان ملل ساری اشاره و تصریح کرد: این نمایشگاه در 80 غرفه با حضور 70 هنرمند صنایع دستی از 19 استان به نمایش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: هنرهای صنایع این نمایشگاه بصورت بازارچه های نوروزی تا 13 فروردین سال جاری فعالیت می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :