آخرین عناوین

سه شنبه 3 فروردين 1395-23:23 کد خبر:21677

استاندار مازندران:

طبیعت‌گردی در مازندران به‌ درستی مدیریت نمی‌شود

استاندار مازندران گفت: طبیعت‌گردی در مازندران به‌ درستی مدیریت نمی‌شود و با توجه به جنگل‌هایی که در استان وجود دارد باید طبیعت‌گردی به‌ عنوان محور توسعه‌ای گسترش یابد.


به گزارش خزرتیترخبر، ربیع فلاح‌جلودار عصر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مجموعه فعالیت‌هایی است که بر اساس استعداد و قابلیت هر منطقه تشکیل می‌شود.

وی افزود: یکی از استعدادهایی که در استان وجود دارد اقتصاد مقاومتی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

استاندار مازندران ادامه داد: در گذشته صنایع دستی شغل اصلی و جانبی برای خانواده‌ها بوده و از این طریق امرار معاش می‌کردند و اکنون باید این کار به‌صورت عملی دنبال شود.

فلاح با بیان اینکه شکوفا شدن اقتصاد استان از نظر کمی باید مشخص شود، گفت: 7 میلیون و 700 هزار تردد در مازندران انجام شد که تعداد کشته‌ها در استان کاهش 38 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی بیان کرد: امسال شاهد کاهش 35 درصدی متوفیان در استان بودیم این به معنای این است نوع تصادفات در مازندران به‌گونه‌ای بوده که فوتی‌ها کاهش یافته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان‌های مازندران به‌خوبی فعال است که جای تقدیر دارد، اضافه کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر چند سالی است که در مازندران نهادینه شد که باید ضمن ارائه خدمات به مسافران نوروزی باید فعالیت‌های دیگری را به ستاد اضافه کنیم.

این مسئول اظهار کرد: مازندران از لحاظ زیرساخت‌‌ها و امکاناتی که دارد اگر به‌درستی هدایت شود، وضعیت اقتصادی استان به سمت شکوفایی پیش می‌رود.

فلاح با اشاره به اینکه در بحث دریایی در مازندران فعالیت‌های خوبی انجام شد، افزود: دریا محور توسعه اقتصاد در بحث گردشگری است.

استاندار مازندران بیان کرد: متاسفانه طبیعت‌گردی در مازندران به درستی مدیریت نمی‌شود و با توجه به جنگل‌هایی که در استان وجود دارد باید طبیعت‌گردی به‌عنوان محور توسعه‌ای گسترش یابد.

فلاح خاطرنشان کرد: تاکنون 500 هزار نفر شب گردشگر در روستاهای مازندران اقامت دارند که نشان‌دهنده این است گردشگری روستایی مهم و حساس است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 200 زیارتگاه و امام‌زاده در استان وجود دارد که باید شناسایی شود.

استاندار مازندران در پایان گفت: هفتم فروردین ماه قرارگاه مرکزی مربوط به اقتصاد مقاومتی در مازندران افتتاح می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :