آخرین عناوین

سه شنبه 3 فروردين 1395-23:29 کد خبر:21678

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

177 هزار گردشگر در روستاهای مازندران اقامت کردند

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین‌ماه 177 هزار و 500 مسافر در روستاهای مازندران اقامت کردند.


به گزارش خزرتیترخبر، دلاور بزرگ‌نیا عصر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از 27 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه امسال 711 هزار و 70 نفر شب اقامت مسافر در مازندران حضور داشتند، اظهار کرد: طی این مدت 288 بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر، صنوف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی، درمانی و مراکز حمل و نقل انجام شد.

وی افزود: طی این مدت 12 مورد تشویق و 35 مورد تذکر و اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی داده شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین‌ماه امسال 371 نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی، 182 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده، یک فوتی ناشی از تصادفات و تروما در بیمارستان‌ها، 135 تصادفی پذیرش شده در مراکز درمانی و اورژانس، 403 مأموریت تصادفی و غیرتصادفی اورژانس و 23 اخطاریه بهداشتی صادره از صنوف به کمیته بهداشت و درمان و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گزارش شد.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه از 27 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه امسال، 24 هزار و 900 گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند، اضافه کرد: 14 هزار و 328 نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

 وی خاطرنشان کرد: 17 نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و صنایع دستی نوروزی در مازندران بازگشایی شد که آماده بازدید علاقه‌مندان در حوزه فرهنگی است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین‌ماه 2 هزار و 284 مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس و 80 مورد گشت کنترلی، نظارتی استان و شهرستان‌ها به کمیته خدمات انتظامی و امنیت ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گزارش شده است.

بزرگ‌نیا با اعلام اینکه تا دوم فروردین‌ماه امسال 13 هزار و 244 مسافر به کمپ‌های جمعیت هلال احمر برای راهنمایی مراجعه کردند، تصریح کرد: طی این مدت سازمان جمعیت هلال احمر مازندران 28 عملیات امداد و نجات، 11 عملیات تصادف امداد‌رسانی شده، 164 مصدوم امداد‌رسانی شده و 155 مورد را به‌صورت سرپایی خدمات ارائه داده است.

وی بیان کرد: 392 بازدید از تمامی صنوف سطح استان به کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گزارش شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه تا دوم فروردین‌ماه 91 هزار و 500 گردشگر از روستاهای مازندران بازدید کردند، افزود: 177 هزار و 500 مسافر در روستاهای مازندران اقامت داشتند.

بزرگ‌نیا در پایان گفت: طی این مدت از 22 مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز و رفع تجاوز به حریم جلوگیری شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :