آخرین عناوین

شنبه 14 فروردين 1395-11:49 کد خبر:21753

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

افزایش آمار خون‌گیری در مازندران/ هیچ کمبود خونی نداشتیم

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: آمار خون‌گیری و توزیع خون و فرآورده‌های خونی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس،اسماعیل پوریانی اظهار کرد: از روز نخست تا سیزدهم فروردین‌ماه امسال حدود 3 هزار و 800 نفر به پایگاه‌ها و اکیپ‌های سیار انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از 3 هزار و 305 نفر خونگیری شد.

وی افزود: از میان اهداکنندگان یک‌هزار و 896 نفر مستمر، 510 نفر بار اولی و بقیه باسابقه بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: همچنین در این مدت 82 نفر از بانوان به پایگاه‌ها و اکیپ‌های سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که انتظار این است حضور پر‌رنگ‌تری داشته باشند.

پوریانی تصریح کرد: همچنین در ایام نوروز امسال 4 هزار و 643 واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین بیمارستان‌ها مراکز درمانی مازندران توزیع شده که آمار بالایی است.

وی از حضور مردم نوع‌دوست در پایگاه‌ها و اکیپ‌های سیار انتقال خون مازندران در نوروز امسال تقدیر کرد و افزود: با حضور پررنگ مردم تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تامین شد و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه آمار خون‌گیری، توزیع خون و فرآورده‌های خونی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، حضور بیماران خاص سایر استان‌ها و تصادفات جاده‌ای خوشبختانه تمامی نیازهای خونی تامین شده است و هیچ کمبودی نداشتیم.

پوریانی در پایان از مردم مازندران خواست با توجه به وجود 4 هزار و 500 بیمار خاص و آمار بالای مصرف همانند گذشته انتقال خون را در تامین نیازهای بیماران همراهی کرده و اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :