آخرین عناوین

سه شنبه 17 فروردين 1395-8:41 کد خبر:21776

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد:

تعیین ممنوعیت یک ‌ساله برای بازدید از سورت

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: برای جلوگیری از تخریب چشمه آب‌معدنی سورت برای یک‌ سال حضور گردشگران در نزدیک این چشمه ممنوع شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا در همایش بخشداران در استانداری مازندران اظهار کرد: مازندران ظرفیت مناسبی برای توسعه در اختیار دارد به شرطی که مسئولان به فکر توسعه باشند.

وی با اعلام اینکه مازندران در همه فصول سال می‎تواند میزبان گردشگران متعددی شود، افزود: بسیاری از سنت‌های بومی استان در حال فراموشی بود که با برگزاری جشنواره‌های متعدد تا حدودی این سنت‌ها احیاء شد و در کنار احیاء سنت بومی شاهد رونق اقتصادی و جذب گردشگر نیز بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: برای توسعه روستاها باید از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای به خوبی بهره ‌برداری شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های مناسب مازندران به لحاظ مواهب طبیعی و خدادادی یادآور شد: برای معرفی مواهب طبیعی و خدادادی استان ابتدا نسبت به حفظ آن منابع طبیعی و خدادادی اقدام می‎شود.

بزرگ‎نیا با اعلام اینکه در معرفی مواهب خدادادی مازندران، تجربه تلخ چشمه سورت را تکرار نمی‎کنیم، افزود: چشمه سورت بدون برنامه حفظ میراثی معرفی شد و همین موضوع در برخی مواقع موجب آسیب به این منبع مناسب خدادادی شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخریب این چشمه زیبا خدادادی برای یک‌سال حضور گردشگران را در نزدیک این چشمه ممنوع شد تا از تخریب حوضچه‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه حوضچه‌های رسوبی چشمه سورت با تردد از بین می‌رود، یادآور شد: برای ایجاد این حوضچه رسوبی چندین سال زمان می‎برد، به همین دلیل برای حضور گردشگران در این منطقه سخت‌گیری‌ها را در برنامه کاری قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در چشمه پاموکاله ترکیه نیز گردشگران در 200 متری منطقه قرار می‎گیرند و این رویه نیز در چشمه سورت نیز باید اعمال شود.

وی با اعلام اینکه طرح‌های را برای توسعه گردشگری روستایی در استان در برنامه کاری قرار دارد، گفت: مازندران از ظرفیت بسیار مناسب گردشگری مذهبی نیز برخودار است که در این زمینه نیز باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :