آخرین عناوین

سه شنبه 17 فروردين 1395-16:46 کد خبر:21785

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد:

موفق نبودن دولت در حوزه حل مشکلات اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: با اینکه دولت نگاه به رفع مشکلات اقتصادی دارد ولی در این حوزه موفق نبوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، عبدالله مهاجر در جلسه هماهنگی اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اظهار کرد: رهبر انقلاب با مطرح کردن بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواستار توجه جدی متولیان و مسئولان به مسائل اقتصادی شدند.

وی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری در 24 بند مواردی که باید در حوزه اقتصادی مسئولان، متولیان و مردم فعالیت داشته باشند را به خوبی تبیین کردند، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی به صورت جدی در اصل موضوعی که رهبر انقلاب در ارتباط با اقتصاد مطرح کردند ورود پیدا نکند کشور دچار خسران می‎شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: بخش خصوصی باید در حوزه اختیارات خویش موانع و مشکلات حوزه اقتصادی را شناسایی و دولت را وادار به رفع مشکلات کند.

وی تاکید کرد: اگر نقاط ضعفی در حوزه اقتصادی وجود دارد و تکلیف خودمان را در بخش خصوصی به خوبی انجام ندهیم در حیطه وظایفی که داریم به مردم و فعالان بخش خصوصی بدهکار خواهیم بود.

مهاجر اضافه کرد: باید به‌درستی دولت را مکلف به اجرای فرمان مقام معظم رهبری کنیم و اگر در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا نکنیم، فعالان بخش خصوصی حق دارند که نسبت به عملکرد این مجموعه انتقادات جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین توجه رهبر انقلاب در 24 بند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، حمایت از تولید ملی است که فعالان بخش خصوصی با کمک دولت می‎توانند مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران بیان کرد: شرایط تعریف شده در این بندها و یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، مبارزه با قاچاق کالا است.

وی ادامه داد: دولت هم معتقد است که باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود، ورود کالای قاچاق با ابزار کوچک امکان‌پذیر است، به طور اطمینان پشت سر بسیاری از کالاهای قاچاق اقدام سازماندهی شده وجود دارد.

مهاجر اضافه کرد: بخش خصوصی برنامه دارد که به صورت عملیاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند، و از مسئولان بخش دولتی انتظار است که اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند را به خوبی اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی کنند تا این دغدغه رهبری به خوبی در استان مازندران اجرا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه دولت نگاه به رفع مشکلات اقتصادی دارد ولی در این حوزه موفقیت نداشت، گفت: بخش خصوصی در بیان این موارد تعارف ندارد و اگر قرار است که در این حوزه‌ها تعارف شود به کشور و فعالان بخش خصوصی خیانت شده است.

وی با اعلام اینکه قصد تقابل با دولت را نداریم، گفت: ولی باید مشکلات و موانع و خواسته‌های خویش را مطرح کنیم که این موضوع به نفع مردم و کشور است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :