آخرین عناوین

يکشنبه 22 فروردين 1395-13:20 کد خبر:21805

فرماندار نکا هشدار داد:

کمبود آب شرب در شرق مازندران/ احتمال وقوع خشکسالی

فرماندار نکا با اشاره به کمبود آب در مناطق شرق مازندران و شهرستان نکا گفت: دهیاران از هم‌اکنون باید پیگیر تامین آب برای فصل گرما و تامین آب شرب روستایی از مناطق مختلف باشند چرا که احتمال خشک‌سالی وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جعفر احمدی در نشست با دهیاران بخش مرکزی و هزارجریب در سالن اجتماعات فرمانداری نکا، اظهار کرد: پیگیری مطالبات دهیاران برای دریافت بخشی از عوارض دریافتی از حریم شهرها از مسائل مهمی است که از دغدغه‌های مهم دهیاران است و امیدواریم توسط مسئولان استانی پیگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر تمام عوارض حریم شهر توسط شهرداری‌ها دریافت می‌شود که دهیاران نیز خواهان دریافت بخشی از این عوارضی‌ها هستند و معتقدند که چون برخی از روستاها در حریم شهر واقع شده، باید بخشی از مبالغ به حساب دهیاری‌ها در روستاها واریز شود و همچنین امور مالیاتی برای واریز عوارض کارخانه‌های حریم شهر به حساب دهیاری‌ها اقدام کند.

نماینده عالی دولت همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاهای نکا، یادآور شد: روستاها بهترین مکان برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی هستند چرا که زمینه‌های نهادینه و اجرایی کردن این طرح‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و آبزی‌پروری در روستاها وجود دارد.

احمدی گفت: با توجه به اینکه توسعه و آبادانی روستاها مهم و برای افزایش ماندگاری روستاییان سرنوشت‌ساز است؛ لذا تاکید بر فعال شدن اقتصاد روستاها از مسائل مهم قابل پیگیری در راستای فرمایشات رهبری و عملی کردن اقتصاد مقاومتی است که دولت از تاسیسات شرکت و طرح‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی در روستاها حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و عملی کردن این مهم، تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند که تحقق این مسئله نیازمند کار شبانه‌روزی و سعی و کوشش بی‌وقفه است تا با استفاده از داشته‌های داخلی، توان بومی و بسترسازی مناسب، اقدام عملی در این راستا انجام داده و با ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان، اقتصاد مقاومتی را تبدیل به هویت ملی خود کنیم و به توانمندی لازم در اقتصاد برسیم.

فرماندار نکا افزود: عمل به مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری جامعه را در برابر حوادث مختلف بیمه می‌کند و تاکید بر توانمندسازی افراد و توجه به تولیدات ملی، تحقق اهداف سند چشم‌انداز 1404 را امکان‌پذیر کرده و راهی برای توسعه و موفقیت در میدان اقتصادی است.

احمدی همچنین با اشاره به کمبود آب در مناطق شرق مازندران و شهرستان نکا، یادآور شد: دهیاران از هم‌اکنون باید پیگیر تامین آب برای فصل گرما و تامین آب شرب روستایی از مناطق مختلف باشند چرا که احتمال خشک‌سالی وجود دارد و باید مشکلات ناشی از کم‌آبی و بی‌آبی در روستاها از هم اکنون بررسی و رفع شود.

وی ادامه داد: وجود پروژه‌های نیمه‌کاره در روستاها نیز از دیگر مسائل قابل پیگیری توسط مسئولان شهرستانی و استانی است که امیدواریم در این راستا نیز با برنامه‌ریزی مناسب وارد شوند و برای ساخت ساختمان دهیاری‌ها، غسال‌خانه‌ها، بوستان روستایی، اماکن ورزشی و... اعتبار مناسب اختصاص یابد.

فرماندار نکا در پایان با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات قابل پیگیری روستاهای نکا گفت: تسریع در گازرسانی به روستاهای محروم هزارجریب، ساماندهی گلزار شهدا، توجه به جاده، آب‌رسانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و اعضای شوراهای روستایی، اورژانس بین جاده‌ای، تامین ماشین‌آلات برای آمبولانس و آتش‌نشانی در بخش هزارجریب و... از مشکلاتی است که در بخش روستایی با آن روبه‌رو هستیم و روستاییان خواهان رفع این مشکلات هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :