آخرین عناوین

يکشنبه 22 فروردين 1395-13:25 کد خبر:21807

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران خبر داد:

صدور 8 پروانه بوم‌گردی در روستاهای مازندران/ استقبال از طرح‌های گردشگری توسط دانشگاهیان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: هشت مورد بوم‌گردی با پروانه در روستاهای مازندران صادر شد و این به این معنا است که به‌زودی بوم‌گردی روستایی در استان رونق می‌گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر  و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا در جلسه ستاد تسهیلات سفر در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر با بیان اینکه مسئولان و شهروندان مازندران خدمات بهینه‌ای به مسافران ارائه دادند که جای تقدیر دارد، اظهار کرد: با استفاده از تجربیات و مدیریت خوب فرماندار بابلسر و سوابق اجرایی که در زمینه‌های مختلف داشتند، شاهد سالی با مشکلات کمتر و خدمات بیشتر در شهرستان بابلسر بودیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر با 12 کمیته در سطح استان و 10 کمیته در سطح شهرستان شکل گرفت، اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان که در سند توسعه استانی در کنار صنعت، کشاورزی و بازرگانی دیده شد، گردشگری است و صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد، افزود: امسال ستاد خدمات تسهیلات سفر فعالیت خود را به خوبی انجام داد و شاهد مشکلی در زمینه خدمت‌رسانی به مسافران نبودیم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه صنعت گردشگری باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود،اظهار کرد: استقبال مسافران از زیارتگاه‌ها به خوبی انجام شد و امسال مسافران استقبال خوبی از زیارتگاه‌های مازندران داشتند و فرصت اقتصادی خوبی برای استان به وجود آوردند.

وی با اشاره به طرح جامع گردشگری با بیان اینکه بررسی این طرح نیاز به برنامه جامع علمی دارد، افزود: تنها با روش تجربی نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم و نیاز به بررسی و تحقیق علمی در زمینه‌های گردشگری داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه توسط دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه‌ها طرح جامع گردشگری تهیه شود، خاطر نشان کرد: توجه به گردشگری روستایی از مهم‌ترین تاکیدات در این طرح است.

بزرگ‌نیا با اعلام اینکه در گذشته اقامت شب مسافر در سطح روستاها نداشتیم و امسال اقامت در سطح روستاها حدود 3 میلیون نفر شب بود، اظهار کرد: در حال حاضر هشت مورد بوم‌گردی با پروانه در روستاهای مازندران صادر شد و این به این معنا است که به‌زودی بوم‌گردی روستایی در استان رونق می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه امسال گزارش تعداد تخلفات در هتل‌ها و متل‌ها بسیار کم بود و کمترین شکایت در این زمینه داشتیم، گفت: این به این معنی است که فرهنگ گردشگرپذیری در در حال ارتقا است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه مازندران قابلیت زیادی در زمینه گردشگری دارد، گفت: باید تلاش کنیم جاذبه‌های کمترشناخته شده و ناشناخته را شناسایی و به مسافران معرفی کنیم.   

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :