آخرین عناوین

دوشنبه 23 فروردين 1395-11:26 کد خبر:21815

معاون فرهنگی ارشاد مازندران خبر داد:

برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز در مازندران

معاون فرهنگی اداره‌ کل ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری داری مجوز در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،عباس زارع معاون فرهنگی ارشاد مازندران، از برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری داری مجوز در استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف ارج نهادن، تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه مازندران، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای استان، همچنین ارتقای محتوا و کیفیت رسانه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت از محورهای این جشنواره است، افزود: چالش‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مسجد و نماز، امر به معروف و نهی از منکر، میراث فرهنگی و گردشگری، حجاب و عفاف، کتاب و کتابخوانی، سبک زندگی ایرانی، اسلامی از دیگر محورهای تعیین شده برای این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: هنر و رسانه، محیط زیست، توسعه استانی در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری و نیز مدیریت مصرف، آب، برق، گاز و نان و سایر منابع نیز از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی نسبت به شعار مقام معظم رهبری نقش اثرگذاری دارند، خاطرنشان کرد: محور ویژه این جشنواره به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پیش‌بینی شده است.

زارع درباره جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: گزارش، سرمقاله، یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس، طنز اجتماعی، طراحی، صفحه‌آرایی و نیز کاریکاتور به عنوان بخش‌های این جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

وی درباره ضوابط و مقررات این جشنواره نیز گفت: فعالان رسانه‌ای استان مازندران آثار تولیدی خود را که در فاصله زمانی 15 خردادماه 94 تا 15 خردادماه 95 در نشریات سراسری و استان، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان منتشر شد، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: هر متقاضی می‌تواند در سه بخش و در هر بخش سه اثر ارائه دهد.

وی آخرین زمان ارسال آثار را 18 خردادماه 95 اعلام کرد و یادآور شد: افراد منتخب در مراسم روز خبرنگار در استان مازندران که از 16 تا 19 مردادماه برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل می‎شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :