آخرین عناوین

دوشنبه 23 فروردين 1395-21:34 کد خبر:21821

افتخارات شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در سال 94:

بسترسازی نفتگاز و نفت سفید جهت صادرات

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: با توانمندی نیروهای متخصص، توانستیم بسترسازی مناسب برای صادرات نفت سفید و نفت‌گاز را انجام دهیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، مدیر شــركت ملى پخش فرآوردههاى نفتی منطقه ســارى گفت: زيرســاختهاى لازم بــراى صادرات و واردات فرآورده هاى نفتى در مازندران مهيا است.

حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: بدلیل توان عملیاتی بالا و توانمندی نیروهای متخصص، شرکت پخش منطقه ساری توانست بسترسازی مناسب برای صادرات نفت سفید و نفت‌گاز به کشورهای عراق و افغانستان را انجام دهد.

طالبی از تغییرات اساسی در زیرساخت های تاسیسات و عملیات بارگیری با تعریف پروژه های مختلف  به منظور صادرات گفت و خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه، این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 100 درصد اجرایی و به بهره برداری رسید.

وی طراحی و اجرای لوله کشی از مخازن ذخیره و اتصال آن به خطوط ورودی پمپهای موجود را اقدام اساسی در تسریع بارگیری فرآورده های نفتی صادراتی برشمرد و افزود: با توجه به جداسازی مخازن نفت گاز و نفت‌سفید ویژه صادرات از سایر مخازن، مخازن ذخیره مجزا برای این امر اختصاص یافته و اقدامات لازم برای اتصال آن به سکوهای بارگیری مورد نظر انجام گرفت.

این مسئول شرکت نفت،جداسازی بخشهایی از خطوط انتقال نفت سفید و نفتگاز و اتصال به دهنه های مورد نظر بارگیری نفتکشها را از اقدامات مهم دیگر اعلام کرد.

حسینعلی طالبی با بیان این مطلب که کنترل‌های کمی فرآورده‌های صادراتی معمولا با دستگاه اندازه‌گیری میتر یا باسکول صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: با هماهنگی های لازم، عملیات تهیه و نصب و تجهیز نقاط بارگیری با میتر‌های نوع ISOIL   به تعداد 8 دهنه برای بارگیری نفت کشهای صادراتیاجرا شد.

مدیر شرکت نفت منطقه ساری از اختصاص مخازن جدید و خطوط انتقال جداگانه برای ذخیره و انتقال نفت‌سفید صادراتی به سکوهای بارگیری خبر داد. 

وی اظهارداشــت: شــركت نفت شــمال باهمه پتانســيل و ظرفيت قابل توجهى كه دارا است بسيار مظلوم واقع شده است.

وى از ظرفيــت قابل توجه ذخيره ســازى درزمينه ســوخت هواپيمايــى، واحد ســي ان جى، تأميــن توزيع و برنامه ريــزى تأمين مــواد اوليه، حفــظ ذخيره هاى نفتى و توزيع بهينه مواد نفتى در شمال كشور خبرداد و افزود: چهار خط لوله رى، اراك، اصفهان و آبادان را پشتيبانى مىكنيم.  

طالبی بابيان اينكه زيرساختهاى لازم براى صادرات و واردات فراوردههاى نفتى در مازندران مهيا اســت تصريح كرد: در سال 91 خط لوله براى دريافت بنزين سوپردر خط لوله شمال ايجاد شــد به گونه اى كه روزى يك ميليون ليتر مى توانيم توزيع داشته باشيم.

وى از توزيع بنزين سوپر از انبار رى براى منطقه سبزوار، شاهرود، گلستان، چالوس، مشهد و گيلان خبر داد و گفت: سـوخت مورد نياز نيروگاه شهيد سليمى نكا در بهترين شرايط است و مصرف و ذخيره سـازى به گونه اى بوده كه تعطيلى و خاموشى نداشته و به صورت شبانه روزى سوخت در اختيار جايگاه ها و نيروگاه فرستاده مى شود.

وى ميــزان صادرات نفت گاز را 36 ميليون ليتر و نفت سفيد را هشت ميليون ليترعنوان كرد و گفت: اين صادرات به مقصد عراق و افغانســتان انجام میشد و اكنون يك ماه اين صادرات پس از برجام به دليل مشخص شدن وضعيت مالى كه توسط دلالها انجام مىشد تعطيل شده است.

طالبی با اشــاره به پتانســيل بندر اميرآبــاد و امكان ذخيره سازى 330 ميليون ليتر ذخاير نفتى خاطرنشان كرد: در اين بندر زيرساختهاى بســيار مناسبى طراحى شده و اگرامكانات و رسيدگى به اين بندر جدى گرفته شود تحول بسيار بزرگى در شمال ايجاد می شود ولى به خاطر تعطيلى سواپ تاكنون استفاده درستى از اين بندر نشده است. 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :