آخرین عناوین

دوشنبه 30 فروردين 1395-8:55 کد خبر:21854

انتقاد شدید لحن دبیر کانون کارفرمایان از استاندار پر ادعای مازندران!!

درهای بسته دفتر استاندار به روی فعالان بخش خصوصی

دبیر کانون کارفرمایان مازندران گفت:حمایت واقعی از تولیدکنند گان در استان وجود ندارد، و در ستاد تسهیل سرمایه‌ گذاری فعالان اصلی تولید دیده نمی‎شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، این روزها بحثی که در مرکز آمار ایران در ارتباط با توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مطرح شد با واکنش مسئولان کانون کارفرمایان مازندران مواجه شد و دبیر کانون کارفرمایان مازندران در خبری از تعطیلی بیش از 400 واحد تولیدی در مازندران با داشتن هزاران نیروی کار سخن به میان آورد.

مسئولان استان مازندران که نسبت به مواد مطرح شده در مرکز آمار و نیز اقدامات خویش در حوزه اشتغال رضایت دارند این موضوع را در جلسه شورای اشتغال مازندران نیز مطرح کردند اما مسئولان کانون کارفرمایان مازندران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

در همین ارتباط امیر خاکزادیان گفت: از عملکرد بخش تولید و مشکلاتی که تولید کنندگان مواجه هستند هیچ ارگانی بیشتر از کانون کارفرمایان اطلاع ندارند، به این دلیل که این کانون به صورت ریز پیگیر مسائل کارفرمایان استان است.

* تولید کنندگانی که در زندان به‌ سر میبرند

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تولید کنندگان از سال گذشته با کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی مواجه هستند، افزود: متولیان دولتی بخش تولید، صنعت، معدن و تجارت و سایر ارگان‌های دولتی سعی دارند که وضعیت استان را در زمینه اشتغال مطلوب جلوه دهند و این در حالی است که بسیاری از واحدهای تولید کنندگان واقعی استان در معرض تعطیلی و صاحبان تعدادی از آنها نیز در زندان به سر می‌برند که در روزهای اخیر با همکاری اداره‌ کل دادگستری مازندران اقداماتی برای آزادی آنها انجام شده است.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران با بیان اینکه مسئولان استانی عملکرد واقعی خویش در قبال تولید را به کارفرمایان اعلام کنند، تا دست‌کم متولیان این کانون در جریان رسیدگی آنها قرار گیرند، تصریح کرد: همه تصمیمات استاندار مازندران و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بدون در نظر گرفتن مشکلات بخش خصوصی اجرایی می‌شود، بخش خصوصی در استان مازندران اصلاً دیده نمی‎شود، به همین دلیل هم مشکلات گریبان‌گیر بخش تولیدی است.

* بی‌نتیجه ماندن اقدامات ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری

وی با اعلام بی‎نتیجه ماندن اقدامات مسئولان استانی در ستاد تسهیل سرمایه‌ گذاری یادآور شد: در ستاد تسهیل سرمایه ‌گذاری استان کمترین تحرکی نسبت به رفع مشکلات واحدهای داری مشکل در ارتباط با بانک و ربا انجام نشده است.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران با انتقاد از نحوه مدیریت جلسه کارگروه اشتغال در استان خاطرنشان کرد: رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران که در این جلسه حضور داشت از استاندار درخواست وقت برای اعلام نظر کرد، که اظهارنظر بخش خصوصی به پایان جلسه موکول شد.

وی در این زمینه با اشاره به اینکه رئیس کانون کارفرمایان مازندران نسبت به نحوه جلسه اعتراض خویش را مطرح کرد، افزود: استاندار مازندران درخواست طلب گزارش از کانون کارفرمایان دارند، در حالی که درهای دفتر استاندار مازندران برای فعالان بخش خصوصی بسته است.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران اضافه کرد: اقدامات لازم برای گزارش کانون نزد استاندار انجام شد و با وجود گذشت از فیلتر تخصصی زمانی به دم دفتر استاندار مازندران رسید اعلام شد که نماینده دولت وقت کافی برای دیدار ندارد و به این گزارش به دفتر مجاور استاندار ارجاع داده شده است.

خاکزادیان در ادامه با بیان اینکه به ما اعلام شد که جلسه ستاد تسهیل سرمایه ‌گذاری استان همه هفته به ریاست استاندار مازندران برگزار می‌شود و نیاز به پیگیری و تشکیل تشکل در این حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: در ستاد تسهیل سرمایه ‌گذاری استان مازندران فعالان اصلی تولید دیده نمی‎شوند، از طرفی انتظار است که اقدامات این ستاد در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران در پایان گفت: مسئولان استانی که بحث حمایت از تولید را سر می‌دهند در جلسات و فعالیت‌های که به اسم تولید برگزار می‌شود از ظرفیت و اظهارنظرهای فعالان واقعی تولید بهره‌مند شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :