آخرین عناوین

دوشنبه 30 فروردين 1395-11:25 کد خبر:21856

مدير كل پزشكي قانوني مازندران خبر داد:

افزایش 19 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 94

مدير كل پزشكي قانوني گفت:تعداد فوتی های ناشی از حوادث كار استان در سال 94 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل نوزده درصد افزایش داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ، علي عباسي اظهار کرد: بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساري  با  14 ، آمل با 13 و بابل با 12 مورد فوتی بيشترين و شهرهاي  عباس اباد و فریدونکنار هر كدام با يك مورد فوتي كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

وي افزود: بر اساس اين گزارش در سال های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته 53 مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و 18 مورد نيز برق گرفتگي ، 15 مورد اصابت جسم سخت و 9 مورد هم مربوط به سایر مي باشد.

عباسي با بیان اینکه شهریور و تیر ماه هر کدام با 14 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد، افزود: سنین 31الی 40 سال با 29 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از 20 سال با 7 مورد فوتی در ان به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 74 نفر  متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود: از تعداد 95  نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار 88 نفر ایرانی  و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :